Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Meerdere keren per dag inloggen in Mijn Youforce voor W&S

door Gea Bussink-Veerbeek

Mijn collega's moeten meerdere keren per dag alle applicaties in de browser afsluiten en opnieuw inloggen bij Mijn Youforce om gebruik te kunnen maken van Werving & Selectie. Als ze de W&S even niet gebruikt hebben en dan weer terug willen naar W&S krijgen ze een foutmelding. Wie herkent dit?

12 ANTWOORDEN 12

door Maurice Eppenga

Update: we zijn inmiddels al ver met de ontwikkeling van een nieuwe SSO. Voorlopige verwachte releasedatum is 8 februari (mits we geen drempels tegenkomen).

Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***

@Maurice Eppenga  Goedemiddag Maurice,

In bovenstaand bericht wordt er aan gegeven dat er voor dit probleem verre ontwikkelingen zijn en een voorlopige verwachte releasedatum 8 febr. 2024. Inmiddels zijn we 8 maart 2024 en onze collega's moeten, na even niet actief te zijn geweest in Werving & Selectie, nog steeds gebruik maken van de workaround uitloggen etc. Dit wordt als zeer hinderlijk ervaren vooral als je als leidinggevende groepsbeoordelingen moet doen. Maar ook voor onze collega's P&O-Servicedesk die dagelijks W&S open hebben staan voor hun werkzaamheden mbt tot de vele vacatures.
Zou je derhalve kunnen aangeven wanneer de oplossing eraan zit te komen?

door Maurice Eppenga (Bijgewerkt ‎10-03-2024 13:21 door Maurice Eppenga VISMA )

@Jeltje Bakker-Postma, we hebben de nieuwe SSO volgens planning op 8 februari opgeleverd: https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Werving/Release-notes-februari-2024-deel-2/ta-p/637...

Daarnaast hebben we ook een verbetering doorgevoerd daarna: https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Werving/Release-notes-februari-2024-deel-3/ta-p/641...

Het is voor mij daarom onduidelijk waarom het inloggen bij jullie niet goed gaat. Wellicht zitten jullie dan nog niet op de nieuwe Youforce SSO (naar mijn weten zijn alle klanten inmiddels echter al over op de nieuwe SSO). Het lijkt mij daarom het beste als jullie contact opnemen met onze servicedesk, dan kunnen zij onderzoeken wat er bij jullie speelt.

Rosalie Groot
CONTRIBUTOR *

door Rosalie Groot

Wij ervaren dit probleem ook, alles moeten afsluiten en weer opnieuw inloggen. Vervelend als je in meerdere systemen zit en alles moet opnieuw opgestart worden. Ik lees mee voor de eventuele oplossing. 

door Maurice Eppenga

@Bas Menken - Gemeente Leiden, dat klopt inderdaad. Dit is destijds aan de kant van Self Service opzij geschoven, omdat alle focus toen naar het nieuwe Mijn Youforce platform ging. Echter blijkt het probleem zich daar nu ook voor te doen. Dit is bekend bij ons en zoals @RichardR correct aangeeft moet er een nieuwe SSO koppeling komen om het probleem te verhelpen. Het vooronderzoek hiervoor is al begonnen en dit project heeft hoge prioriteit gekregen. Q1 is nu de planning, zodra er capaciteit vrijkomt worden er ontwikkelaars op deze nieuwe SSO koppeling gezet. Een meer precieze planning weet ik nadat het vooronderzoek is afgerond.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Ik heb hier eerder al een idee voor gemaakt. verlengen duur automatisch uitloggen - Visma Community

Staat al ruim een jaar op "in onderzoek"

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

@Bas Menken - Gemeente Leiden , er stond me ook wel bij, dat ik iets had gelezen, maar ik kon het niet terugvinden. Misschien kan @Maurice Eppenga aangeven of er een oplossing voor dit probleem komt en zo ja, op welke termijn.

RichardR
CHAMPION **

door RichardR

@Gea Bussink-Veerbeek 

Beste Gea,

Ik heb hiervoor al enige tijd een melding ingestuurd bij Raet vanwege dit gedrag in sessiemanagement.

Response:

"Wij hebben bericht ontvangen van de collega's van productontwikkeling. Om dit probleem op te lossen, moet een nieuwe koppeling worden gebouwd tussen Mijn Youforce en Werving en Selectie (Easycruit). Omdat dit een geheel nieuwe koppeling betreft, is de verwachting dat deze in Q1 gerealiseerd kan worden.

 

Voor nu blijft de, helaas bewerkelijke, workaround uitloggen, browser afsluiten en opnieuw inloggen."

Met vriendelijke groet,

Richard

Gerda Reidsma
CONTRIBUTOR ***

door Gerda Reidsma

Dat ervaren wij helaas ook. Kan de tijd (dat je W&S niet gebruikt) wellicht verruimt worden? 

 

Kimberly Roosendaal
CONTRIBUTOR ***

door Kimberly Roosendaal

Ja hier ook. Continue... Dit resulteert erin dat ze niet tijdig de statussen bijwerken en wachten tot de volgende keer dat ze kunnen inloggen. @Mevhibe, jij ziet dit ook gebeuren toch?

Mevhibe
CONTRIBUTOR **

door Mevhibe

inderdaad, dit horen wij heel vaak en men vindt het hinderlijk.

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@Gea Bussink-Veerbeek Wij hebben precies hetzelfde. Inderdaad uitloggen en alle openstaande sessie sluiten, dan weer opnieuw inloggen. Heel erg omslachtig. Je bent wel blij dat je er weer in kunt, maar dit werkt niet handig.