Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Wat gebeurt er met de wervingsactie 'opslaan sollicitatie'? Gaat deze in portefeuille?

door Lieke Sterk Huis (Bijgewerkt ‎20-01-2023 13:15 door Lieke Sterk Huis )

Wij hebben de actie opslaan sollicitatie, echter weten wij niet wat dit betekent? Wordt deze kandidaat in een soort portefeuille opgenomen? 

Wij zijn zoekende hoe je een kandidaat in portefeuille kunt opnemen? Graag hoor ik van andere organisaties hoe zij hiermee omgaan.

6 ANTWOORDEN 6

door Maurice Eppenga

@SimoneK @Lieke Sterk Huis, nog ter aanvulling: houd er wel rekening mee dat wanneer je een kandidaat opslaat, deze ook de status 'Opgeslagen' krijgt. Als jullie gebruik maken van de automatische kandidaat verwijdering op basis van twee bewaartermijnen, dan moeten kandidaten een eindstatus hebben om verwijderd te worden. Dit betekent dat als je een kandidaat opslaat, ze daarna dus nog wel een eindstatus moeten krijgen als je wilt dat ze meegaan in de automatische verwijdering. Dit is heel makkelijk te doen met de nieuwe 'Status wijzigen' knop.

door Maurice Eppenga

@SimoneK @Lieke Sterk Huis, ik heb even navraag gedaan over deze wervingsactie. Het klopt inderdaad dat elke kandidaat wordt opgeslagen in de EasyCruit database en dus altijd vindbaar zal zijn via de zoekmachine. Maar door kandidaten op te slaan kan je binnen die database wel alvast een selectie maken. Je kiest dan bij 'Type kandidaat' voor 'Opgeslagen' en op die manier zoek je alleen binnen een selecte groep kandidaten. Zie dit als een extra hulpmiddel voor de talentpool, naast de al eerder genoemde recruiter classificatie vragen.

francispool
VISMA

door francispool (Bijgewerkt ‎26-01-2023 12:00 door francispool VISMA )

Hi @Lieke Sterk Huis , deze functionaliteit wordt tegenwoordig eigenlijk niet meer gebruikt. Alle kandidaten staan, na acceptatie van het privacy statement, in jullie database (/talentpool/portefeuille).

Advies van ons is om het in portefeuille nemen niet obv een wervingsactie/statuswijziging vast te leggen, omdat alle kandidaten al automatisch opgeslagen worden. Advies is om gebruik te maken van de Recruiter Classificatie vragen, waarbij je kunt vastleggen (voor intern gebruik) of je een kandidaat actief in portefeuille wilt houden, waarom dan, voor welk vakgebied etc. 

Hier kun je op zoeken via Geavanceerd Zoeken - Classificatievragen. 

 

 

SimoneK
CONTRIBUTOR ***

door SimoneK

1) Kunnen jullie deze wervingsactie dan verbergen, als deze onnodig is geworden? Of het zo maken dat wij dat zelf kunnen doen?

2) Voor het geval 1) niet kan.
Klopt het dat onderstaande mail aan de wervingsactie Opslaan gekoppeld is? 

Opslaan en verstuur gebruikersnaam.jpg

 

Zo nee, waaraan is deze mailtemplate dan gekoppeld?
Zo ja, dan wordt deze mail niet (meer) automatisch verzonden, is dat juist? (onze instelling staat op E-mail verzenden zonder vertraging 😊). 

Joyce Ribbers
CONTRIBUTOR *

door Joyce Ribbers

Hi Francis, 

 

Ik heb dezelfde vraag als Lieke, maar ik zie geen database in het hoofdscherm van Easycruit en het lukt me niet om het webadres aan te passen en /talentpool/portefeuille toe te voegen. Waar kan ik de database vinden?

@Joyce Ribbers, de talentpool kan je vinden door op het vergrootglas in de blauwe balk bovenin te klikken.