Mijn Communities
Help
Anthea1
CONTRIBUTOR ***

Wisselgesprek; Twee kandidaten zelfde tijd verschillende commissies

door Anthea1

Goedemorgen,

 

Wij plannen voor sollicitanten geregeld wisselgesprekken in. Met wisselgesprekken bedoel ik het volgende: Kandidaat 1 heeft om 10.00 uur een gesprek met commissie A, gelijkertijd heeft kandidaat 2 zijn/haar gesprek met commissie B. Om 11.00 uur wordt er gewisseld en heeft kandidaat 1 het gesprek met commissie B en kandidaat 2 heeft dan zijn/haar gesprek met commissie A.

 

Het uitnodigen van kandidaten op deze manier kan niet in EasyCruit. Ik kan mij niet voorstellen dat wij de enigen zijn die kandidaten voor wisselgesprekken uitnodigen. En dus ook dit probleem hebben. Hoe lossen jullie dit op?

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Carla Hofenk
CONTRIBUTOR **

door Carla Hofenk

Hoi Anthea,

Wij werken ook met wisselgesprekken, en je kunt in easycruit jouw uitnodiging (template) zelf indelen zoals je wilt...ik denk dat het totaal automatiseren nooit helemaal zal lukken omdat de gesprekspartners nooit hetzelfde zijn...tenminste bij ons niet!

door Maurice Eppenga

@Anthea1, ik weet niet of ik het probleem helemaal begrijp. Je kunt naar mijn weten de tekst van de email zo aanpassen dat dit kloppend is met de beschreven situatie?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

Onze leidinggevenden nodigen zelf de kandidaten uit en veranderen handmatig dit in de uitnodiging. Het zou prettig zijn dat je dit vooraf kan aangeven en dat het automatisch in het template wordt gegenereerd als er 2 gesprekken met andere commissies zijn. 

Anthea1
CONTRIBUTOR ***

door Anthea1

Ik wil de Wisselgesprekken toch graag weer onder de aandacht brengen. Want wij hebben vaker wisselgesprekken, dan gesprekken met maar één sollicitatiecommissie. Inderdaad wijzigen wij de tekst van de e-mail ook naar de juiste situatie. Het zou echter inderdaad prettig zijn als de juiste situatie vooraf kunt aangeven. Dus in het scherm zoals hieronder, dat je dan voor twee gesprekken de verschillende tijden kan aangeven en de verschillende gesprekspartners per gesprek. In het scherm hieronder kan je maar voor een gesprek de gesprekspartners aangeven en dan één begin tijd. Dat betekent ook dat in de kalender maar één gesprek komt te staan en niet beide. En alleen de gesprekspartners van het eerste gesprek krijgen een notificatie. Van de tweede commissie komt er geen gesprek in de kalender en ze krijgen geen notificatie. 

Anthea1_0-1695903303919.png

 

door Maurice Eppenga

@Anthea1, dit is inderdaad niet mogelijk. Ook in de nieuwe interview workflow ondersteunen we in eerste instantie het plannen van één gesprek. Als ik naar de door jouw beschreven situatie kijk, dan kan je per kandidaat een gesprek inplannen waarbij je de interviewers van beide gesprekken toevoegt en in de tekst nadere uitleg geeft met wie je op welk tijdstip een gesprek hebt.