Mijn Communities
Help

mail ontvangstbevestiging aangepast?

door Willemien Mutsers de Zorgboog

Bij lopende vacatures bleek deze week dat de kandidaten geen ontvangstbevestiging meer ontvangen, terwijl die wel aangezet is. Nu valt het me op dat het sjabloon voor de ontvangstbevestiging in de nieuwe lay-out is omgezet. Betekent dit dat hiermee de oude sjablonen in de lopende vacatures niet meer werken, want dat lijkt er bij ons in ieder geval sterk op. 

7 ANTWOORDEN 7
Goedgekeurde oplossing
Ingrid Russchen
VISMA

door Ingrid Russchen

Er is net een oplossing uitgeleverd dat het probleem oplost dat er geen ontvangstbevestiging meer wordt verstuurd. Helaas was dit een gevolg van de nieuwe template. De nieuwe template hield geen rekening met de systeeminstelling dat emails verstuurd moeten worden via noreply@easycruit.com  Klanten die gebruik maken van een eigen emaildomein moeten controleren of de template gebruik maakt van het eigen domein. Ervaren jullie nog problemen na 12 december 2024 om 14.00 uur dan het verzoek om een aanvraag aan te maken met recente voorbeelden van kandidaten die geen ontvangstbevestiging hebben gekregen.

door Ingrid Russchen

@Willemien Mutsers de Zorgboog Hallo Willemien, Wil je hier een aanvraag voor aanmaken? Graag duidelijk aangeven op welke vacature door welke kandidaat geen ontvangstbevestiging is ontvangen. Dat we in ieder geval een concreet geval hebben om te onderzoeken. Alvast dank.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Wij hadden dit ook. Je kan het oplossen door onder email templates te kiezen voor sollicitatie ontvangen. Hier staat dan een afzender emailadres. Dit was bij ons automatisch aangepast naar noreply@raet.nl. Echter kan Easycruit niks versturen vanuit dat mailadres

BasMenkenGemeenteLeiden_0-1733921442745.png

Op deze manier pas je het aan voor de nieuwe vacatures.

Voor alle lopende vacatures moet je het handmatig aanpassen door de vacature te bewerken en dan onder emails de mail van sollicitatie ontvangen op dezelfde manier als hierboven aan te passen

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR (Bijgewerkt ‎11-12-2024 15:08 door RichardR )

@Bas Menken - Gemeente Leiden 

Beste Bas,

Dat is bijzonder dat er zomaar een ander mailadres staat.

Bij ons in de template is/was de afzender emailadres van ons.

Bij een nieuwe vacature is er geen probleem met de template en wordt er een mail verzonden naar de sollicitant.

Ik zie bij de vacature dat er bij het betreffende sjabloon geen afdeling geselecteerd is

RichardR_0-1733924016406.png

Dat is niet aan te passen door op deze plek zoals het was ingegeven en heeft dus met de update van de template te maken.

Ik zie bij een nieuwe testvacature hier ook geen afdeling staan en toch ontvangt mijn testsollicitant een bevestigingsmail.

Met vriendelijke groet,

Richard

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

Ook hier na een test ontvang ik geen bevestigingsmail van de sollicitatie.

Sandra Pijl
CONTRIBUTOR ***

door Sandra Pijl

Wij krijgen nu ook meldingen dat er geen ontvangstbevestigingen meer worden ontvangen. Zou fijn zijn als dit met spoed opgelost wordt!

Marloes
CONTRIBUTOR **

door Marloes

Bij ons worden blijkbaar geen ook geen automatische ontvangstbevestigingen meer gestuurd zag ik na een check. Zou wel heel onhandig zijn als dit door een andere lay-out komt.