Mina produkter
Hjälp
Johan Nidelius
CONTRIBUTOR **

Avdelning från Visma Business saknas i approval

av Johan Nidelius

Vi har lagt till en ny avdelning 78 i visma business, men när man försöker använda den i approval visma.net så finns den inte som ett val? Har letat i inställningarna men kan inte hitta att man kan lägga till dem någonstans?

 

2018-09-10 21_33_31-Approval _ Visma.net.png

6 SVAR 6
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Avdelningar skapar man i rätt tabell och sedan synkas denna tabell till Visma.net Approval med hjälp av tjänsten Visma Business Services SyncEngine som finns på er server. Synken har även fördröjning och körs vanligtvis dagtid som standard.

 

Felsökning sker sedan i tabellerna SyncEngine Meta Information samt SyncEngine styrinformation inne i Visma Business. Oftast beror felet på att synkroniseringen inte har funkat eller "fastnat". 


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Johan Nidelius
CONTRIBUTOR **

Tack för svar Mikael,

 

Vad jag kan se så är avdelningens namn med i tabellen i Visma Business:

Detta är ju i gränssnittet och inte i någon tabell. Jag vet inte var jag hittar dem i tabellerna

2020-01-08 21_51_29-cpub-NPNWTS-NPNWTS-CmsRdsh (2) - VMBSRRD11.AD.NPN.SE - Fjärrskrivbordsanslutning.png

 

Så har den sett ut i lång tid.

Tjänsterna ser ut och köras och jag ser inget konstigt i loggarna

2020-01-08 21_52_30-VMBSRVI11 - VMBSRVI11.ad.npn.se - Fjärrskrivbordsanslutning.png

Tabellerna du nämner är också "tomma" ska prova att trigga en ändring

2020-01-08 21_56_38-cpub-NPNWTS-NPNWTS-CmsRdsh (2) - VMBSRRD11.AD.NPN.SE - Fjärrskrivbordsanslutning.png2020-01-08 21_56_30-Svara på ett meddelande - Visma Community and 14 more pages - Work - Microsoft E.png

Marcus Borg
VISMA

av Marcus Borg

Du kan kolla i SyncEngine styrinformationstabellen med och prova att skicka om därifrån.

Ofta kan man dock behöva ta hjälp av en konsult då vissa fel är svåra att lösa om man inte sett dem tidigare.

Johan Nidelius
CONTRIBUTOR **

av Johan Nidelius (Uppdaterad ‎14-02-2020 13:49 av Johan Nidelius )

Jag tror jag hittade orsaken.

Under behandling i systemparametrar finns en ikon för Visma.Net konfigurationen

 

Där var ett rött kryss för VCG certifikat är uppladdat.

 

Jag klickade på knappen nere i menyvalen "Ladda upp VGC certifikat" och jag väntar nu på att se om synken nu fungerar.

Godkänd lösning
Mikael Björk
PARTNER

Hej Johan. En sen fråga, men fick du det att fungera med "Ladda upp VGC certifikat"?


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Johan Nidelius
CONTRIBUTOR **

Hej Mikael,

 

Oklart om det var de eller om vi fick hjälp men det fungerar nu i alla fall.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här