Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Så fick jag ett rent skrivbord

av Anonymous

Kära användare,

I drygt 10 år har jag varit ekonomichef på Visma Software i Sverige. Mycket har hänt och mina medarbetare och jag har varit igenom åtskilliga systembyten, införanden, migreringar samt uppgraderingar.

Här på vårt Community kommer jag f.ro.m nu att börja dela med mig lite av mina utmaningar och tankar. Framförallt vill jag även höra och läsa om era erfarenheter och synsätt. Det vore riktigt roligt med ett nätverkande oss användare emellan här på vårt Community. Genom erfarenhetsutbyte mellan olika sorts verksamheter med olika utmaningar kan vi lära av varandra.

Vilket system eller uppgradering har för er inneburit störst skillnad?

Själv tycker jag att vi har effektiva och fungerande system med bra processer MEN det största lyftet för såväl min funktion som för övriga organisationen, vågar jag nog säga, var implementeringen av ett EFH-system. På höstkanten 2006 började vi i bolaget att använda Visma Document Center Enterprise. Helt plötsligt blev mitt och mina medarbetares skrivbord mer enligt "Clean Desk Policy". Ursäkter som att fakturan ligger i portföljen därhemma och frågan och skepsisen om vem som konterat och attesterat den kostnaden på min avdelning kunde elimineras. Allt blev mycket tydligare med givna ramar och satta attestregler. Tidigare fakturor kunde man själv söka fram och jämföra med. Alla blev mer oberoende!

Så åter till frågan: Vilket införande, funktionalitet eller uppgradering har betytt mest för er och er organisation? Mycket spännande att läsa och höra er input om det.

På återseende!

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här