Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Periodisk Sammanställning EU

av Anonymous

Den rapport som finns med i Mamut E5 visar endast Värde av Varuleveranser samt Värde av tredjepartshandel.

Numera ska man även rapportera Värde av tjänster i sin sammanställning, så rapporten visar inte den information som behövs för att göra rapporteringen.

 

Går det att ordna?

Jag har även öppnat ett support case på detta.

 

Mvh

Roger

3 SVAR 3
Godkänd lösning
Joakim Arvidsson
VISMA

av Joakim Arvidsson

Hej Roger!

 

Jag har undersökt lite hos mig och i min rapport har jag 3 kolumner.

 

Värde av varuleveranser

Värde av tjänster

Värde av trepartshandel

 

Det är alltså specifierat i sista versionen av Mamut, om man har fel i sista versionen kan det ha blivit något fel under uppdatering av rapportfilerna.

 

Du kan lösa problemet genom att Visa - Inställningar - Rapporter - Rapport-/Etiketteditor

Markera rapporten Periodisk sammanställning EUredovisning och klicka på Importera Rapportfil i menyraden längst uppe.

import rapportfil.png

 

Välj att importera från Gemensamma Rapporter.

 

Ha en trevlig dag! 🙂

 

/Joakim

Med vänliga hälsningar,
Joakim Arvidsson
Stefan Salomonsson
CONTRIBUTOR **

av Stefan Salomonsson

Inte helt säker på att detta är korrekt då ekonomin inte är min hemmaplan men jag vet att vi fått med värdet av tjänst på periodiska momsen och då har det berott på vilken momssats vi använt på produkten vid försäljningen.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

 

Rapporten är inte uppdaterad av Er.

Rapporten i Mamut har 2 kolumner medans den man får från skatteverket har 3 kolumner så rapporten saknar 1 kolumn.

Det går förmodligen att ordna med instruktioner om vad jag ska göra i rapporteditorn.

 

Mvh

Roger

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här