Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Pågående driftstörning? Kan ej frisläppa kreditfakturor i SO505000 (Behandla fakturor) sedan 27/8

av Starless Aeon

Hej!

Den 27/8 slutade våra automatiserade schemaläggningar som rullar dagligen att frisläppa kreditfakturor specifikt. Alla andra funktioner i schemaläggningarna fungerar, men kreditfakturorna går ej att frisläppa. Tittar man i historiken ser man att samma kreditfakturor markeras som behandlade och öppna varje dag, men de ligger trots det kvar som balanserade. Resultatet blir detsamma om man försöker köra SO505000 manuellt - kreditfakturorna behandlas och visas med status "öppen", men laddar man sedan om fönstret ligger de kvar som balanserade. Resultatet blir detsamma om man försöker frisläppa kreditfakturorna via massåtgärd, t.ex. i AR3010PL. Om man går in på fakturorna en och en är det dock möjligt att frisläppa dem.

Upplever någon annan samma problematik? Det som verkar ligga närmast till hands är att det rör sig om en bugg eller driftstörning.

5 SVAR 5
kgn
CONTRIBUTOR **

av kgn

Jag har samma problem,, skulle enligt utsago bli löst med dagens uppdatering men testade nyss och det går fortfarande inte att frisläppa kreditfakturor.

Godkänd lösning
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Det funkar här. Blev precis aviserad om 10.17, loggade in och ut, och nu kunde jag frisläppa kreditfakturorna.

Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Det verkar finnas en snarlik driftstörning som ska ha lösts 3/9, som @Rasmus Nordström-Lammers har skrivit om: https://community.visma.com/t5/Driftinformation/LOST-Kant-fel-Gar-ej-att-anvanda-Korrigera-dokument-... 

Buggfixen i 10.16 verkar dock inte ha åtgärdat problematiken i SO505000 (känns som att detta är så snarlikt i funktion och tid att det måste vara relaterat). Hur ser det ut, @Rasmus Nordström-Lammers, är detta ett känt problem i relation till ovan länkade?

Hej!

Problemet med frisläppande i SO505000 var ett separat fel. Det är rättat i version 10.17.


MVH
Rasmus N


Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Kanon, tack för svar!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här