för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Har sök/urvalsfältet någon funktion för att t.ex. söka på flera artiklar?
Det går ju att använda - lika med, innehåller, börjar med, är null, är inte null" osv men säg att jag vill lista fem artiklar. Finns någon funktion för att då t.ex. skriva "1234,1236,1238,1258,2648" dvs använda kommatecken, semicolon eller "och"?
Detta skulle även vara användbart i t.ex. kundfakturor, leverantörsfakturor, kunder, leverantörer osv.
Ex sökning i leverantörsregistret under kolument ort "innehåller "Norrk;Link;Söderk" vilket då skulle lista alla leverantörer i orter som innehåller dessa bokstäver.
Hej,
Det du hade kunnat göra är att klicka på "filterinställningar" (Den som ser ut som en tratt). Välj vilket fält du vill söka på i Egenskap. Sedan i värde anger du det du vill söka på. Välj Eller i opperation på samtliga rader, förutom sista. Klicka sedan på Använd. Då skapar du ett filltällligt filter.
Klicka sedan på "Escape" för att rensa filtret. Vill du spara filtret till nästa gång klickar du på spara istället.
Bifogar en bild med exempel. Klickar jag på använd här kommer jag se dessa tre produkter.
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.