Mina produkter
Hjälp
Jennie4
CONTRIBUTOR **

Stäng kreditfaktura som bokats mot fel konto och ej kopplats mot inleverans, behöver korrigera denna

av Jennie4

Hej,

Jag har en koppling av fakturor som blivit bokade på fel konto och en kopplade till inleveranser och därmed har konto 2996 och 1410 inte bokats korrekt. 

Jag har vänt original fakturan genom att reversera den och lägga upp en ny faktura som jag har har justerat och kopplat till inleverans. Där är jag med och kan stänga gjorde krediten mot nya fakturan (ännu inte gjord dock).

Till original fakturan fanns dock en kreditfaktura från leverantör pga fel levererade artiklar, denna har också blivit felbokad då original fakturan var felbokad. Hur vänder jag kreditfakturan och kan koppla den mot inleveransen så att 2996 och lager blir korrekt? 

Ser att jag kan reversera den men då hamnar den som korrigering. Kan jag göra så och lägga upp en nya kreditfaktura och stänga den mot korrigeringen? 

Försökt läsa mig till vad typ korrigering under leverantörsskulder avser men hittar inget bra i den underlag jag har och inte heller i några inlägg här.  

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här