avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Mina områden

Logga in för att följa områden och för att få genvägar i denna meny
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Byte av Google drive konto

Vi har en koppling till Google Drive under inställningar. Jag har dock behov av att byta till ett annat konto, kan man göra det utan risk att de nuvarande filerna tappas bort/försvinner? 

Orsaken är att vi ska stänga ner det äldre G Suite kontot.

Kan man se om det finns några filer synkade mot Google Drive? Jag är osäker på om vi använt det för att lagra dokument. 

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Byte av Google drive konto

Hej Anders,

Nej, dessvärre kan du inte det. Om Google drive är inaktiverat men referenserna till kontot är giltiga kommer befintliga filer att finnas kvar men nya filer sparas med Visma Severas lagring. Om tillgången till Google drive-kontot är inaktiverat och referenserna ogiltiga, kommer redan lagrade filer inte vara tillgängliga via Visma Severa.

Har ni satt upp en koppling till Google drive kommer alla dokument att lagras där. Ett projekts filer syns i Google drive som "Projektnummer Projektnamn" vilket inkluderar alla filer i projektet. Undantaget är alla befintliga filer som fanns innan kopplingen till Google drive, de måste manuellt synkas över.

Läs gärna mer här om Google drive-integrationen

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Finns det något smidigt sätt att byta google-drive konto? Givetvis med bibehållet innehåll/koppling. 

Hej Anders,

För att bibehålla innehållet rekommenderar vi att ni speglar era google drive-konto(mappar). Om du i Severas inställningar väljer att byta till ett annat google drive-konto, kommer de befintliga kopplingarna att nollställas. För att se historiken kräver det att du tittar i Google Drive. Alla nya filer du lägger upp i Severa, efter ni i inställningarna i Severa ändrat konto, kommer att synas i Severa samt kopplas till det nya Drive-kontot. Enda sättet om du vill se filerna i Severa, är tyvärr, att ladda upp/länka dessa på nytt. 

Vill du få mer information om tekniken bakom integration ber jag dig vänligen att kontakta supporten på: severa.support@visma.com alternativt telefon: 08-619 60 50