avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Mina områden

Logga in

Logga in eller skapa en ny användare för att automatiskt få relevanta områden tillagda till dina områden.

Highlighted
Anonymous
Inte tillämpbar

Hur korrigerar jag marginalen i toppen på fakturan?

Hur ställer jag in fakturamallen så att marginalen på delarna i toppen av fakturan följer övriga fakturan?

1 SVAR 1
Highlighted
Anonymous
Inte tillämpbar

Re: Hur korrigerar jag marginalen i toppen på fakturan?

Detta löser man genom att korrigera fakturamallar.

Gå in under Verktyg > Inställningar och i avdelningen Faktura längst ner öppnar ni inställningar för Fakturamallar
Öppna den eller de fakturamallar som har problem.
I avdelningen Nollställ fakturans rubrik väljer ni Standard och trycker på uppdatera.
Alla element placeras enligt standard, och vänstermarginalen blir korrekt då delarna skjuts in från kanten.
Ni kan nu placera om delarna som ni önskar, men behåll vänstermarginalen som den är.

Gå nu tillbaka till fakturan.
Detta löser per automatik alla nya fakturor, men de fakturor som redan är skapade måste uppdateras igen för att den nya inställningen ska träda ikraft.
OBS. Detta kräver att fakturan går att redigera och alltså inte är skrivskyddad!

Öppna fakturan eller fakturorna med problem
Gå till Inställningsfliken.
I avdelningen Fakturamallsinställningar och inställningen för Fakturamall så byter ni till en annan mall, eller väljer Ej markerad.
Och går längst ner på sidan och trycker på Spara

Ändra sen tillbaka till ursprungsmallen och tryck åter igen på Spara längst ner

Nu har fakturan uppdaterats med de nya inställningarna kan den exporteras med korrekta marginaler: