avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Mina områden

Logga in

Logga in eller skapa en ny användare för att automatiskt få relevanta områden tillagda till dina områden.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

SPF & DKIM

Hej, 

Det verkar som att vissa rapporter, som till exempel lönespecar och information om godkänd reseräkning, skickas ut via er mailserver, men med administratörens e-postadress som avsändare. 

Det gör att våra mailservrar taggar alla mailen som bedrägera eftersom SPF och DKIM inte stämmer. 

Har ni förslag på lösning? 

3 SVAR 3
Highlighted

Re: SPF & DKIM

Hej Anders, 

I slutet av 2016 genomförde Microsoft en uppdatering av Outlook och detta kan ibland leda till att mail från olika system fastnar i deras filter. Vi skickar en mer utförlig beskrivning till dig via ett supportärende om möjliga sätt att åtgärda detta. 

Mer information finns även HÄR.

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hej, 

Jag har tagit del av ert svar som ni skickade mig direkt. Problemet är väl i sig inte Microsoft, utan problemet är att genom att ni skickar mailen via vårt domännamn fast från er egna mailserver, så är varken SPF eller DKIM nycklarna korrekta. I enlighet med ert mailsvar har jag lagt till SPF för er mailserver, men DKIM "går" ju inte att lösa lika enkelt. 

Den enda korrekta lösningen är att ni inte skickar e-post från era kunders domäner, utan bara sätter en reply-to till kundens domän. 

Highlighted

Hej Anders, 

Tack för återkopplingen. Vi tittar vidare på detta och ser om det finns ytterligare framkomliga vägar. 

Vänliga hälsningar, 

Susanne