avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Mina områden

Logga in för att följa områden och för att få genvägar i denna meny
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Allokering på försäljningsorder vid inleverans av inköpsorder?

Hej, 

Som en ny användare till Visma.Net så har jag stött på ett problem. Är det någon som kan hjälpa mig med nedan fråga? Först kommer lite förinformation så att ni förstår mitt problem. 

Jag har ett ibland begränsat lager av produkter och mina kunder kan också ibland önska leveranser framåt i tiden vilket innebär att jag gör alla mina orders som en SA-order (Försäljningsorder med allokering), alltså att den som beställer en vara när jag har den i lager får även denna vara även om de önskar en framtida leverans. Detta förhindrar att jag inte skickar en produkt till en kund som inte står i kö för att få produkten. När produkten är slut så är den slut och nästa kund får vänta på nästa container som kommer till lagret.

Nu till problemet/frågan. Nya varor kommer in, dessa lagras in och nu inser jag att jag har 120 försäljningsorders i kö på produkten. Jag verkar bara kunna allokera dessa manuellt på varje order som står i kö. Kan jag allokera ut alla produkterna direkt vid inleverans så att alla orders uppdateras också? 

Jag vore tacksam för svar då detta hade sparat timvis med arbete. Spontant känns detta borde vara en standardfunktion i Visma.Net men jag lyckas inte finna den. 

Tack på förhand. 

Mvh Axelsson.