Mina produkter
Hjälp
Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

Ändra artikelnummer

av Paul Maielli

Hej

 

Har skapat en artikel men vill ändra artikelnumret. Problemet är att det är samma artikelnummer det ska ändras till men med versaler...

 

från st40-07 till ST40-07

Har provat att göra den gamla art nummer inaktivt innan jag skapar ett nytt men det krockar.

Finns ett alternativ som heter "markerad för radering" men inte heller detta fungerar.

 

Måste man radera det helt och var gör man då det i systemet?

 

Problemet kan låta litet med att ändra till versaler men problemet är att sorteringen i våra externa system inte blir logisk för våra kunder.

 

Tacksam för tipps på hur jag kan lösa detta

 

mvh

Paul

4 SVAR 4
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej! Det borde funka att först ändra till artikelnummer xxxx till exempel, och sen ändra tillbaka till ST40-07 🙂 

Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

av Paul Maielli

Bingo Alexandra! det funkade 🙂

som jag har kliat mig i huvudet för detta...

 

Stort tack

Angela G
PARTNER

av Angela G

Hej Paul,

En lösning kan vara att du efter artikelnr lägger en punkt också när du har ändrat till versaler. Då anser systemet att det är ok att ändra. Men du skriver att det ett externt system som är involverat så det kanske inte fungerar med den lösningen? 

 

Lycka till.

Vänliga hälsningar,
Angela Grenhagen
Verksamhetskonsult
Traventus AB
Paul Maielli
CONTRIBUTOR **

av Paul Maielli

Hej Angela,

 

Tack för svar. 

Jag har gjort det och som du skriver så blir det i alla fall tokigt i sorteringen då....Plus att vi läser in många orders från filer från kunder och då kommer det bli strul med inläsningen.

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här