Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Beräkna påfyllning - minussaldon under "Antal ej tillgängliga" tar ut "Föreslaget antal"

av Starless Aeon

Vi har ett problem med funktionen Beräkna Påfyllning som jag inte blir riktigt klok på. När jag skulle påbörja en ny inköpsorder för en av våra leverantörer noterade jag att det antal artiklar som dök upp när rutan Endast Föreslagna Artiklar var ikryssad verkade alldeles för litet. När jag kryssade ur den och beräknade på nytt, så ser jag att majoriteten av de artiklar som är slut inte får ett föreslaget antal. Anledningen verkar vara att de har minussaldon i kolumnen "Antal ej tillgängliga" som tar ut det föreslagna antalet. Trots att artiklarna borde få ett föreslaget antal då de har noll i saldo och t.ex. 10 som max, så blir det ändå 0.

Jag har tittat runt på diverse ställen, t.ex. under lagerallokeringar, men kan inte härleda värdena till någonting.

Bifogar en Excel-fil som visar problematiken. På den grönmarkerade artikeln stämmer allt, men på den gulmarkerade finns det minussaldo som gör att förelsaget antal blir noll.

Någon som har en idé om vad detta kan bero på?

1 SVAR 1
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Ingen som har någon idé? Vi har provat att validera de aktuella artiklarna, då vi av erfarenhet vet att det kan lösa diverse problem, men det hade ingen effekt.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här