Mina produkter
Hjälp
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

Generell förfrågan - Visa senaste försäljning under Kunder?

av Starless Aeon

Hej!

Jag brottas lite med hur jag ska lösa följande problem. Vi vill ändra betalningsvillkor för samtliga kunder med specifika betalningsvillkor, som inte har lagt någon order sedan datum X - säg det senaste året. Jag har sammanställt Excel-listor med relevanta kundnummer som jag fick ut genom att filtrera alla försäljningsordrar på datum X. Det rör sig om ca 1 200 poster.

Jag har experimenterat runt med hur jag ska lösa detta under Kunder (AR3030PL). Min första tanke var att snickra ihop ett eget filter som identifierade samtliga kundnummer, men det visade sig att Excel inte kan exportera vettiga XML-filter som sedan kan laddas in som ett eget filter. Jag hittade inget vettigt sätt att masseditera den "råa" XML-filen heller.

Min tanke var då att modifiera den generella förfrågan för Kunder, och lägga till en rad under Resultatrutnät som visade datumet för den senaste försäljningsordern, fakturan eller aktiviteten på kundkortet (inte när kundkortet modifierats dvs, utan t.ex. när en faktura skickats). Detta har jag inte lyckats lösa!

Jag har provat att länka ARinvoice, SOinvoice och CRPMTimeActivity mot ARCustomer via AcctCD/CustomerID. Jag har sedan provat lite olika funktioner, men problemet bottnar i att jag inte lyckas göra så att värdet som visas i förfrågan under kundnumret är det senast förekommande värdet. T.ex. senaste fakturadatum, senaste orderdatum eller senaste aktivitet. Det finns vissa egna resultat som i sig själva innehåller Last, men har inte hittat något användbart.

Det finns ett resultat under ARCustomer som heter LastSaleDate, men när jag försöker använda det blir resultatet blankt. Annars kanske det hade varit en lösning.

FredrickAlmstrm_0-1698320117583.png


Vad missar jag? Någon som har ett förslag på hur jag kan lösa detta problem?

1 SVAR 1
Starless Aeon
CONTRIBUTOR ***

av Starless Aeon

Ingen som har något förslag? Hur man löser problemet spelar egentligen ingen roll, det viktiga är att jag på något sätt kan filtrera ut dessa kunder i Kund-fönstret så att jag sedan kan massuppdatera kundkortens betalningsvillkor och kreditgräns därifrån.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här