Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Någon som har en lösning på matchning av fakturanummer?

av Anonymous

Bifogat finns en bild på hur det brukar se ut när jag behandlar inbetalningar. Ibland så står det ett fakturanummer i de två kolumnerna Fakturanr. oftast står det fakturans OCR-nummer. Ibland står det ett OCR-nummer i OCR-kolumnen. Matchning av OCR-nummer som står i fakturanr.-kolumnen fungerar ju inte som ni redan vet.

 

Frågan är, finns det någon här som har SEB som bank och som har en matchning som fungerar? Finns det någon här som har någon annan bank och som har en matchning som fungerar?

 

/Andreas

2 SVAR 2
Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Som jag ser det hanteras det fel från SEB. De ska inte returnera någon information i fältet för fakturanummer. OCR ska in i OCR-fältet och detta gör att Visma.net räknar fram rätt fakturanummer i fältet för fakturanummer och då kan det matchas. Nordea hanterar detta exemplariskt.

Kristofer_
CHAMPION ***

av Kristofer_ (Uppdaterad ‎11-07-2019 16:53 av Kristofer_ )

Jag var i kontakt med SEB som hänvisade till Visma. Niclas, har du kanske något namn/nummer på SEB som känner till detta och har koll på lösningen?

 

Edit:

Svarade i fel tråd, skall vara svar till denna: https://community.visma.com/t5/Idebank-for-Visma-net-ERP/Kundfakturamatchning-Fakturanummer-och-OCR-...

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här