Mina produkter
Hjälp
Olof Svedbom
CHAMPION *

Nån som kan dela med sig av en snabb försäljningsprisimport?

av Olof Svedbom

Hej

Håller på att läsa in alla prisavtal för försäljningspriser. Det går för långsamt! Jag tänker att det säkert går att designa importscenariorna på olika sätt, vissa snabbare än andra. Finns det någon som har en snabb import att dela med sig av? Jag läser in 5000 priser åt gången via importscenario och det tar över en timme bara att få in dom i ett parkerat prisavtal. Vi har 23000 artiklar, två olika kundprisklasser och två olika valutor per kundprisklass.. dvs 92000 olika priser ska in.

Tacksam för hjälp!

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Jag förstår då är det i princip att välja mellan pest och kolera :/. Det finns tyvärr inga api noder för att skapa prisavtal heller så att det inte går via integration heller. 

Annat du kan göra är att köra importscenario på hela över natten. Det kan bli fel men att kontrollera är ganska enkelt då. Jag brukar göra så när det är stora register och sen laddar jag ner i excel och dubbelkollar om inläsningen är korrekt. 

Lycka till.

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Du kan testa att läsa in direkt utan importscenario. Det kanske går snabbare då. 

pris.PNG

Olof Svedbom
CHAMPION *

av Olof Svedbom

Ja det var så det slutade med att jag gjorde, men den kan inte hantera mer än ca 10000 priser åt gången och jag har 90000+ så det blir omständligt att behöva klippa/klistra i många excel-filer. Vi justerar ibland alla våra priser pga t.ex. valutajustering och då kommer det här vara en riktigt jobbig grej.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här