Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Rapport med öppna projekt + betalda fakturor

av Anonymous (Uppdaterad ‎02-10-2019 17:44 ( )

Jag har problem med att skapa rapport där jag ser: alla öppna projekt med betalda fakturor samt projektstatus.

Saknar Filter och Värden Projektstatus samt Öppna/Stängda projekt i Fakturarapport (Finanser/Fakturering)

2 SVAR 2

av Tobias Söderlund

Hej Daria,

 

Precis som du har skrivit kan du inte få rapporter på det viset. 

 

Du kan exempelvis ta ut en rapport (projekt rapport) på alla öppna projekt, med projektstatus och fakturering för dessa projekt eller så kan du ta ut en rapport (faktura rapport) på alla betalda fakturor i och vilka projekt dessa tillhör. 

 

En kombinationsrapport är inte möjlig i Visma.net Project Management men båda ovan nämda rapporter kan exporteras till exempelvis excel för att kombinera datat för att ge er det data ni vill åt.

 

Ha en fin dag!

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous (Uppdaterad ‎16-10-2019 11:44 ( )

Hej Tobias,

 

Tack för ditt svar.

 

Fakturarapport med betalda fakturor är oändligt lång och blir bara längre med tiden. Det behövs åtminstone ett filter på Oppna/Stängda projekt i denna rapport.

 

Det skulle underlätta enormt för projektledare om Visma.net Project Management rapport där man kan enkel håla redo på öppna projekt med alla fakturor i status betald. Just nu saknas den möjlighet vilket resulterar mycket handpåläggning att ta ut olika rapporter, exportera i Excell dokument och pyssla där istället för att jobba direkt i den intellegenta system Visma.net Project Management med data som finns redan i Visma.net Project Management.

 

Mvh

Daria

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här