Mine produkter
Hjælp
ama111
CONTRIBUTOR ***

Funktionærer trukket for ferie selv om den var optjent

af ama111

Hej. Ved udbetaling af augustlønnen er de fleste af vores medarbejdere trukket i løn for "Fri egen regning" selv om de havde rigeligt opsparet ferie. Det har forårsaget stor utilfredshed!

 

Hvorfor sker det?

Hvordan sørger jeg (eller rettere Visma) for, at det ikke sker fremadrettet?

 

5SVAR5
ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***

af ANNP_tek

Hej Ama11

Kan det være juli ferie der er registreret i august? Så kan der allerede være opsparet 5 feriedage ved udgangen af august, men træk i løn, da ferien ikke var opsparet på afholdelsestidspunktet. Hvis det er tilfældet, skulle du have tildelt dine medarbejdere forskudsferie.

Håber at du finder frem til årsagen - God dag 🙂

/Anne-Mette

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Hej Anne-Mette. Tusind tak for input. Det har vi dog taget højde for, så der er stadig et eller andet, der er gået galt - men skønt med lidt konstruktivt feedback. 

af Mette Simonsen

Hej ama111

 

Tak for din henvendelse.

 

Vi kan desværre ikke sagsbehandle konkrete sager her på dette site.

 

Du er meget velkommen til at kontakte vores Hotline på tlf. 88 97 97 00 eller oprette en sag til os, så kan vi kigge ind i dit kundeforhold og på de konkrete medarbejdere.

 

God dag 🙂

Mette Simonsen

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Hej Mette.

 

Tak for hurtigt svar. Jeg anser det ikke som en konkret sag, hvis det er en systemfejl, så måske du kan svare mig på, om det kun er vores kundeforhold, der har været ude for dette. 

 

Har jeg ikke ret i antagelsen, at fraværskode 40 bør trække et antal feriedage og give fuld løn, hvis der er opsparet tilstrækkelig ferie? 

 

Du må også ha' en god dag.

af Mette Simonsen

Hej ama111

 

Det er ikke en fejl, vi har kendskab til fra andre kunder.

 

Derfor bliver du nødt til at kontakte os, så vi kan kigge ind i din konkrete sag.

 

God dag 🙂

Mette Simonsen