Mine produkter
Hjælp
Rikke Frandsen
CONTRIBUTOR **

Udenlandsk godkender/leder der ikke er i Visma Løn

af Rikke Frandsen

Kan man oprette en leder/godkender som ikke er i lønsystemet? Vi har en leder fra Sverige, som ikke er i Visma løn, der har fået ansvaret for en afdeling her i DK og derfor skal godkende/se fravær på sin afdeling. Der må være andre der har samme issue.

2SVAR2
Piavels50
CONTRIBUTOR *

af Piavels50

Vi har alle vores udenlandske medarbejdere og ledere i visma hr . Vi har lavet et arbejdsgiver nummer for hvert land fx. tyskland 993, sverige 994 osv. Medarbejderne og lederne bliver så oprettet på samme måde som alm. medarbejdere./ledere. Deres "lønnummer" bliver så 993001 osv. for tyske medarbejdere og 994001 osv for Svenske medarbejdere. Jeg har indsat at det er medarbejdere uden lønkørsel. Det fungerer fint. Der er de samme funktioner som for danske medarbejdere og vi onboarder/offboarder alle udenlandske medarbejdere på samme vis som danske via Visma HR.  

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Hej Rikke

Du kan godt give en udenlandsk leder adgang til at godkende fravær m.v. Du oprettet blot vedkommende i Login Modulet og herefter i Visma HR som bruger og med en rolle. Lederen kan godkende registreringer via web version og men ikke via My Visma app.

Du kan også vælge at oprette lederen med stamoplysninger og ansættelsesoplysninger i Visma HR. Men her er det vigtigt IKKE at have markering i feltet 'Med lønkørsel'. Vi anbefaler, at udenlandske medarbejdere oprettes i arbejdsgiver, stillingskategori og løngruppe, som oprettes specielt til udenlandske medarbejdere, der ikke skal lønbehandles.

Hvis du vælger at oprette lederen i Visma HR med stamoplysninger og ansættelsesoplysninger, kan lederen godt godkende via appen.

Har du brug for yderligere vejledning, vil jeg bede dig om at kontakte vores hotline.

 

Venlig hilsen

Mie Eggers