Mine produkter
Hjælp
Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***

Restferie og overførsel af ferie til nyt ferieår

af Majbrith Petersen

Vi modtager i øjeblikket massivt mange henvendelser fra vores medarbejdere og ledere om nedenstående ferierelaterede spørgsmål.

 

Jeg hører meget gerne andre selskabers oplevelse af dette og inspiration til hvordan I har klædt jeres medarbejdere og ledere på til opgaven. Skulle nogen have fundet en hemmelig knap i Visma HR / Fravær som kan hjælpe admin, leder og/eller medarbejdere med overblikket, så er jeg også meget interesseret 🙂 

  • Hvor meget ferie de som minimum skal nå at holde inden 31. december 2021
    - blandt andet driller den den lille detalje med, at de 16,64 dage, som blev tildelt per 1. maj 2020 ikke kan overføres men skal afholdes senest 31. december 2021
    - især de medarbejdere som kun delvist eller slet ikke har optjent 16,64 feriedage sidste år bliver i tvivl

  • Hvor meget ferie de eventuelt kan overføre til næste ferieår, altså 5. ferieuge + tidligere overført ferie 
    - her driller det blandt andet at de ikke kan se deres overførte ferie per 30. april 2020 og altså medregne akkumuleret overført ferie

  • Lederne efterspørger overblik, de selv løbende kan danne, over deres medarbejderes restferiesaldi, hvor der også er taget højde for det planlagte og godkendte, men ikke lønbehandlede, fravær.
5SVAR5

af Anne Robertsen
Godkendt løsning
LeneKrogh
CONTRIBUTOR ***

af LeneKrogh

Hvis I har Visma HR ligger der en rapport der hedder "Fraværssaldi organisation"

Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***

af Majbrith Petersen

Tak for forslaget, Lene.

Desværre fejler rapporten oftest i dannelsen, selvom jeg kun vælge en afdeling af gangen. Og den kan slet ikke bruges, når jeg som HR-admin ønsker udtræk på hele selskabet, for så timer den altid ud. 

 

Mie Eggers
VISMA

Vi rettede en fejl i rapporten 'Fraværssaldi organisation' i releasen den 7. oktober. Se her:

Driftsinformation/LØST-Rapporten-Fraværssaldi-organisation-kan-ikke-dannes  

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Uha, hvor jeg glæder mig til at høre, hvad nogen kloge skriver ... jeg sidder med PRÆCIS de samme udfordringer. 

 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.