annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Sign in

Log på eller lav en ny bruger for automatisk at få relevante områder

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Tildeling af feriedage i Visma HR/MLE fra september 2020

Hej

Jeg savner information om, hvornår feriedage tildeles i Visma HR, når vi overgår til samtidighedsferie fra september 2020. 

Vi har en række forudlønnede medarbejdere. Vil de få deres feriedage for september tildelt i Visma HR allerede ultimo august eller sker det først ultimo september, når de rent faktisk er optjent og kan afholdes? Og hvis de tildeles allerede ultimo august, er der så indlagt begrænsning i Visma HR, således at dagene ikke kan bruges før 1. oktober?

På forhånd tak 🙂 

10SVAR10
Highlighted
CHAMPION *

Sv: Tildeling af feriedage i Visma HR/MLE fra september 2020

Jeg har læst et sted at feriedage bliver tildelt på september lønsedlen, således de står klar til brug i oktober.

Dog ved jeg ikke om det er generelt, således det også gælder de forudlønnede...

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Jeg ved det ikke.... men jeg vil da klart forvente, at forudlønnede optjener feriedagene i septemberlønnen (altså kørsel 12008) og kan bruge dagene allerede i oktoberlønnen (altså kørsel 12009)... sådan har selve optjeningen af ferie i hvert fald altid fungeret med de forudlønnede tidligere...

Highlighted

Hej Majbrith

Der bliver tildelt 2,08 feriedage i august lønnen - lønkørsel 12008 for forudlønnede og 12009 forbagudlønnede. Disse kan først afholdes fra 1. oktober og det gælder både forudlønnede og bagudlønnede. De forudlønnede må ikke bruge dagene i lønkørsel 12009. Alle kan først bruge dem fra 12010.

Vi kan endnu ikke sige noget om, hvordan visning af feriedagene kommer til at se ud i Visma HR. Vi er lige nu er i gang med at udvikle en ny realtidsvisning, herunder hvordan vi lukker for, at de forudlønnede kan bruge deres feriedage for tidligt.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hej Mie

Du skriver, at forudlønnede først må bruge ferien i oktober, og det er jeg enig i. 

Men hvis de ved, at de holder efterårsferie i oktober, og har registreret dagene allerede i september, fordi det er planlagt ferie, så bliver dagene vel trukket i kørsel 12009, som jo vedrører oktober for forudlønnede...?

Mvh, Pia Skov Andreasen

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Tak for svar Mie. 

Jeg er ligesom Mia nysgerrig på at høre mere om, hvordan Visma HR så vil håndtere planlægning af ferie frem i tiden, hvis de ikke kan bruges før de er optjent og selvfølgelig også hvordan hele realtidsvisningen kommer til at fungere. 

Når I nu kigger på realtidsvisningen, er der så håb om, at I også får rettet op på rapporten "Realtidssaldi for ledere", så vi som HR admin ikke behøver at dele virksomheden op i mindst 10-12 rapporter for at få et samlet billede af realtidssaldi for alle?

På forhånd tak.

Highlighted

Hej Pia

Dagene skal optjenes måneden før de kan bruges og det gælder også for forudlønnede, så hvis de registrerer efterårsferie i oktober som kører med i kørsel 12009, så har de kun optjent 2,08 dage til afholdelse - dage herudover vil de blive trukket i løn for.

Hvis du har yderligere spørgsmål til håndtering af den nye ferielov i Visma Løn er du meget velkommen til at deltage i vores kommende ferielovskurser, eller naturligvis kontakte vores hotline.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hej Mie

Vi har både Visma HR og Visma Time vil tildeling også slå igennem i Visma Time så systemerne er synkroniseret i forhold til saldi ?

Hilsen

Susanne

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hej

Det er helt fint med månedslønnede, men hvad med timelønnede medarbejdere som er 14 dags lønnede , hvordan bregner man dem.

Vil dagene blive beregnet for hver lønperiode og kan medarbejderne se at det stemmer med 2,08 pr. måned.?

F.eks. til efterårsferien i uge 42, hvor den sidste lønudbetaling inden uge 42 hedder 39-40.

Og hvad med lønperiode 41-42 som udbetales i uge 43, kan de optjente feriedage for samme periode medregnes i en udbetaling i samme lønperiode som de bliver beregnet og kan jeg se hvor meget det er for den lønperiode inden jeg afslutter.?

Og til sidst, tager systemet hensyn til timelønnede på deltid. ?

mvh

Hilde Størseth

A/S Vestfrost 

Highlighted

Hej

Jeg skal bede dig om, at kontakte vores hotline eller chat med de mange forskellige spørgsmål du har. Så kan vi bedre hjælpe med svar til dig. 

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Highlighted

Hej Susanne

Det vil de desværre ikke. Der er kun integration fra Visma Time til Visma Løn (HR), og saldi går desværre endnu ikke den anden vej.

Hilsen Mie