annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

id19384
CHAMPION **

VismaHR "Saldi sidste lønkørsel"

af id19384

Hej,

Menupunktet "saldi sidste lønkørsel" er ikke opdateret med ferie optjent efter den nye ferielov.

Er det noget I har status på?

8SVAR8

af Thor Lundehoj

Hej @id19384,

Saldi bliver vist på side "Fravær" og ellers er det muligt at benytte rapporten "Fraværs saldi organisation", hvor det kan ses på flere medarbejdere.
Rapporten findes under menupunkt "Rapporter" og så hedder menupunktet "Fraværssaldi organisation".

Du ønskes en rigtig god dag 🙂 

Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon

id19384
CHAMPION **

af id19384

Hej @Thor Lundehoj,

Den saldo der vises på siden fravær, er med fradrag af det fravær der er registreret frem i tiden (ex jul/nytår), hvilket pt gør at medarbejderne står i minus i boblen med feriesaldo!

Det er for at forklare medarbejderne hvordan deres saldo fremkommer, der har jeg hidtil forklaret at saldo sidste lønkørsel svarer til deres aktuelle saldo.

Det giver jo ingen mening, at der står saldi sidste lønkørsel, når det ikke er tilfældet.

Til dette har jeg ikke brug for rapporter, det er for at synliggøre for medarbejderne hvordan de selv gennemskuer deres saldi.

af Thor Lundehoj

Hej @id19384,

Det giver rigtig god mening, at når man lægger ferie ud i fremtiden, som endnu ikke er blevet optjent, at dette vil være minus ferie. Dertil giver det også rigtig fin mening at der for hver måned tilskrives feriedage, sådan at der nedskrives en minus boble, og den dermed nærmer sig plus, så medarbejdere hurtigt kan få overblik over, om hvorvidt det er muligt at afholde ferie som planlagt, når måneden hvor ferien ønskes oprinder. Dette er sådan den nye ferielov er indrettet og det er noget som vi skal vænne os til.

Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon

id19384
CHAMPION **

af id19384

@Thor Lundehoj det er ikke minus boblen jeg anfægter.

Det er derimod saldi sidste lønkørsel, i den saldo er ikke inkluderet optjent ferie efter den nye ferielov = samtidighedsferie. Dvs. saldi sidste lønkørsel er "gammelt ferie".

Det er muligt at Visma mener det giver god mening som det er sat nu - men det er ikke den oplevelse jeg har, når det skal forklares for brugerne/medarbejderne!

Mie Eggers
VISMA

af Mie Eggers

Menupunktet 'Saldi sidste lønkørsel' udstiller de saldi, som også ses i Visma Løn under Medarbejdersaldi - og eventuelt på lønsedlen. Samtidighedsferien indgår ikke i disse saldi, og derfor kan de heller ikke ses i 'Saldi sidste lønkørsle' i Visma HR.

Marianne Worm Carlsen
CONTRIBUTOR **
Det betyder vel så også, at når alt "gammelt" ferie er brugt, så er der ikke længere grund til at punktet findes. Saldi vedrørende den nye ferielov vil altid fremgå på lønseddel og i boblen. Er det korrekt forstået?
id19384
CHAMPION **

i princippet ja, men der findes jo også feriefritimer i dette punkt.

Marianne Worm Carlsen
CONTRIBUTOR **
Ok. Det bruger vi dog ikke hos os.