Mine produkter
Hjælp
SineChristensen
CONTRIBUTOR ***

Afregning af gammel ferie til Feriekonto, bliver ikke trukket med udgangen af måneden

af SineChristensen

Hej, 

 

Vi har modtaget rykker fra Feriekonto vedr. feriepengene for 2019 (jan.-aug.19). Vi har stoppet en medarbejder den 30/9. Det er kun feriepengene fra sep.20 der er trukket med udgangen af måneden. De andre ligger først til automatisk trækning den 9/11-2020. Vi har nu modtaget en rykker fra Feriekonto på de penge der ligger til automatisk trækning den 9/11-20. 

Jeg har snakket med Feriekonto og det ALLE feriepenge afregninger der overgår til de nye frister. 

Så jeg formoder at Visma har et problem der skal rettes op på inden oktober lønnen bliver godkendt, hos jeres kunder. 

8SVAR8
Godkendt løsning
Thu Nguyen
VISMA

af Thu Nguyen

Hej Sine

 

Jeg kan ikke se, hvilken virksomhed du skriver fra, men vi har skrevet ud til kunder, der er berørt af dette via CRM. Du kan finde sagen, hvori vi har skrevet til dig via dette link: https://community.visma.com/t5/Support-Visma-Lon/bd-p/DK_EN_Visma-Lon_Support

 

Tryk på "Din dialog med os".

Heidi Andersen5
CONTRIBUTOR **

af Heidi Andersen5

Hej

Jeg skriver på vegne af DALBO cvr.nr. 28196431. Vi har også en medarbejder der er fratrådt pr. 30/9-2020 og vi har også modtaget en rykker (med renter) fra feriekonto.

 

Ifølge vejledningen "kom godt i gang med Ny ferielov 11. august 2020" på side 9,står der:

Feriekonto indberetning og indbetaling.

Perioden for indberetning og indbetaling til feriekonto, vil ændre sig fra 1.9.2020.

Lønsystemet vil automatisk udfra lønperioden, afregne efter nedenstående regler:

Ferie med løn ved fratrædelse

Senest den sidste dag i fratrædelsesmåneden indberettes og indbetales.

 

Men medarbejderen fratrådte 30/9-2020 og feriepenge er først indbetalt den 12/10-2020.

og vi har ingen besked fået via crm. (hvad det så end betyder).

 

Hvem betaler renterne ved for sent indbetaling?

 

Mvh Heidi Andersen

Hej Heidi

 

Hvis du sender den til mig så skal jeg nok kigge på den med det samme. 

 

MVH  Jesper.langberg@visma.com

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Hej Jesper Vi har også modtaget 2 rentenotaer fra Feriekonto. Jeg har skrevet ind til jer tidligere, men har ikke modtaget svar endnu. Vil du undersøge det? SAG-446495-H3K6K1 På forhånd mange tak for hjælpen.

af Jesper Thomsen

Hej DonnaTran

 

Vi har voldsomt travlt lige pt. og bruger alle ressourcer på at hjælpe med løn relateret henvendelser så beklager at vi ikke har sendt den kreditnota afsted bla. den sidste som vi modtog i går kl.  15:58

Det beklager jeg og den sendes afsted med det samme. 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Hvis man kan få kreditnota for rentenota fra feriekonto grundet for sen betaling fra jeres system har vi også en rykker vi meget gerne vil have godtgjort! Hvilke oplysninger skal I bruge og hvor skal jeg sende dem til? Mange hilsner Randi

af Jesper Thomsen

Hej RandiElholm

 

Hvis du har fået en rykker som du mener ikke kan være rigtig så bør du oprette en sag til support som så kan undersøge sagen og husk altid at vedlæg dokumentation i form af rykkerskrivelsen. 

 

MVH Jesper 

SineChristensen
CONTRIBUTOR ***

af SineChristensen

Det er ikke mig der står som ansvarlig på den specifikke virksomhed. Er det så kun min kollega der får mail fra jer, ang. en besked? Og igen, sådan en besked, burde ryge ud på en generel mail fra jer til alle jeres kunder. 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.