Mine produkter
Hjælp
DanChr
CONTRIBUTOR *

Beregning af feriepenge ved fratrædelse af funktionær

af DanChr

Systemet beregner værdien forkert.

 

Det ser ud til at der beregnes efter en striks FIFO model, hvor værdien af en feriedag forholder sig til den lønperiode den er optjent i.

 

Er der noget i min opsætning der er forkert?

 

Mvh Dan

6SVAR6
Godkendt løsning
Anne Robertsen
VISMA

af Anne Robertsen

Hvis I nu oplever udfordringer med fratrædelser af funktionærer, vil vi gerne have at I opretter en henvendelse til os

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Det lyder ikke godt. Hvor længe har det stået på? - og hvordan får man det rettet?

HCH
CONTRIBUTOR ***

af HCH

Hej LGHansen 😉

 

Visma har oplyst at der i weekenden køres et rettelsesjob som skulle løse problemet.  

 

mvh

Hanne V Christensen

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***

af Trine Jensen

Hej Dan.

Du har ret. Systemet kigger på hvornår du har optjent en feriedag og anvender værdien fra den måned.

Ifølge Customer Service er der en "lille" fejl på lønart 4420 på lønsedlen som man forventer rettet i marts.

Systemet udbetaler ifølge Visma det korrekte beløb for feriepenge ved fratrædelse af en funktionær.

Mvh Trine

HCH
CONTRIBUTOR ***

af HCH

Hej Dan og Trine

 

Nej, Visma afregner IKKE korrekt feriepenge ved fratrædelse af funktionær. Der er en fejl i systemet som rettes ved weekendkørsel iflg. information fra Thu Nguyen i går.  På baggrund heraf fratræder jeg først funktionæren når jeg ser at Visma regner korrekt afregning af feriepenge. 

Jeg må indrømme at det ikke giver mig ro i maven over at skulle efterregne feriedata igen og igen, fordi Visma ikke regner korrekt. Det er et stort problem.

Jeg venter spændt til mandag 1/3 for at se effekten af weekendens rettelser.

 

God dag.

 

mvh
Hanne V Christensen

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***

af Trine Jensen

Hej Dan.

Jeg  oplever det samme.

En funktionær der fratræder hvor den feriepengeberretigede løn ikke stemmer i min optik.

Må vist ringe ind i køen igen, men vi kan nok ikke forvente afklaring i dag... Jeg skriver her hvis jeg får svar.

Mvh Trine

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.