Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

Betalingsfrister ifm ny ferielov 1. september 2020

af Anonymous

Hej

Hvordan bliver det med betalingsfrister, når den nye ferielov træder i kraft her fra september 2020.

Som tillæg, hvordan kan dem med feriekort forholde sig. Kan de hæve umiddelbart eller er der regler for dette?

Hilsen Leif

5SVAR5
Godkendt løsning
Susanne Persson1
VISMA

af Susanne Persson1
Indberetnings - og indbetalingsfristerne for fratrådte månedslønnede medarbejdere, der har ret til ferie med løn, bliver samme dag som fratrædelsen.
Så hvis en medarbejder fratræder den 30 september, skal der både indberettes og afregnes den 30. september.
For timelønnede medarbejdere skal der indberettes og afregnes den sidste dag i den halve måned, hvor lønperioden slutter + 1måned.
Hvis lønperioden slutter mellem den 16. og den sidste i måneden, skal der indberettes og indbetales senest den 15. i den næste måned.
Hvis lønperioden slutter mellem den 1. og til den 15 i måneden, skal skal der indberettes og indbetales ved månedens udgang.
Der gælder samme indberetningsperiode til feriepenge for virksomheder, der er omfattet af en garantiordning, og beholder pengene selv.
Uanset om medarbejderens feriepenge er i Feriekonto eller i en garantiordning, skal medarbejderen ansøge om feriepengene gennem Feriepengeinfo. Hvis der er tale om en garantiordning, kan arbejdsgiveren udbetale feriepengene, når arbejdsgiveren modtager ansøgningen gennem Feriepengeinfo.
 
Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Jesper Nørgaard
CONTRIBUTOR *

Vil Visma Løn automatisk opdatere betalingsfristerne i lønsystemet, eller skal man selv gøre noget? 🙂

Hej

Hvis du mener betalingsfrister som systemet skal forholde sig til så gør vi det. 

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Hej Susanne, Betaling til feriekonto for fratrådte funktionærer sker i denne måned den 25/2 2022. På den måde er deadline for godkendelse af lønkørslen skubbet en dag. Kan du hjælpe med hvordan jeg retter betalingen til den 28/2, så jeg ikke pludselig skal have lønnen klar en da før normalt?

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Har lige konstateret at der også er sket for timelønnede. Ikke for alle men nogle af dem. Vil du tjekke kundeforhold 1937 - arbejdsgiver 1 og 7 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.