Mine produkter
Hjælp
LotteKahl
CONTRIBUTOR ***

Efterregulering af skattekort på fratrådt medarbejder

af LotteKahl

Hej

 

Da vi laver løn for august, har vi en medarbejder, der fratræder pr. 12.08.21.

Vi laver en lønkørsel d. 27.08.21 om formiddagen, gennemgår de ca 100 lønsedler i løbet af dagen, og godkender lønkørslen ved 15-tiden.

 

Da vi så skal lave løn for september, finder vi ud af, at der er kørt et nyt skattekort ind på den fratrådte medarbejder d. 27.08.21 - tidspunktet kan vi ikke se. Skattekortet har startdato d. 12.08.21. Visma Løn går derfor ind og laver en efterregulering af a-skatten, så medarbejderen skal betale ca 900 mere i skat vedr. august. Men jeg har jo ikke noget løn at tilbageholde skatten i, da manden er fratrådt. Jeg kan hverken få lov at ændre eller slette det nye skattekort. Vi bruger derfor lønart 8251 for at udligne beløbet. Men lønsystemet har kun indberettet den manuelle regulering til e-indkomst. Så jeg har været nødt til at rette manuelt i e-indkomst efterfølgende.

 

Gør vi noget forkert i forhold til fratrædelsen? Hvordan undgår man, at der kan komme efterreguleringer på et skattekort på en medarbejder, der er stoppet?

 

mvh Lotte Kahl

1SVAR1
EL_AN
CONTRIBUTOR ***

af EL_AN

Hej Lotte

 

Jeg mener, der var en fejl i systemet, der gjorde, at i forbindelse med fratrædelse blev der "amodet" om bikort i indeværende lønperiode, hvilket skabte en efterregulering. 

Mener at fejlen er rettet til, at der først anmodes om bikort i lønperioden efter fratrædelse, således at der ikke efterreguleres på allerede afregnet ferie m.m.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.