Mine produkter
Hjælp
Romo
CONTRIBUTOR **

Fratrædelse ved dødsfald

af Romo

Hej, jeg skal desværre fratræde en funktionær på grund af dødsfald. Jeg kan ikke finde vejledning om dette, og er i tvivl om fremgangsmåde.

Jeg vil fratræde ham helt almindelig, men er så i tvivl om, hvad der efterfølgende sker med feriepengene. Er der nogen der har prøvet dette? 

4SVAR4
Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Hej Oegaard

 

Jeg har desværre været ude for flere dødsfald i virksomheden. Jeg kan se at Helle har sagt det samme som jeg ville, nemlig at du skulle benytte fratrædelseskode 1, hvilket betyder at feriepengene bliver udbetalt kontant på lønsedlen. På denne måde komme de direkte i boet.

 

Det er også korrekt at du skal være opmærksom på evt. efterindtægt. Jeg plejer at oprette de berettigede i lønsystemet, og udbetale de 3 måneders løn (efterindtægt) denne vej.

 

Lad os håbe at det ikke blive nødvendigt igen foreløbigt.

 

vh. Susanne

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Hej,

Det er ikke medarbejderen som skal have 'efterlønnen' Du kan læse mere her: https://www.danskindustri.dk/vi-radgiver-dig-ny/personale/opsigelse-og-bortvisning/medarbejders-dod/

/Lene

Helle Toft
CONTRIBUTOR ***

af Helle Toft

Hej Oegaard. Jeg har for et par år siden i tidligere stilling været ude for det samme :o(

Hvis det er en funktionær, skal du huske 1-3 x ekstra månedsløn - Funktionærlovens §8. Mht til feriepengeafregning er jeg 99% sikker på, at disse skal udbetales på sidste lønseddel - fratrædelseskode 1. 

Jeg har ikke erfaring i ovenstående for en timelønnet. 

 

 

Romo
CONTRIBUTOR **

af Romo

Tak for svar 🙂

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.