Mine produkter
Hjælp
LIKAKI
CONTRIBUTOR *

Kom frisk med dit argument for løbende udbetaling af løntillæg som kompensation for St. Bededag :-)

af LIKAKI

Vi taler for og imod, og hører gerne jeres argumenter for netop jeres valg

5SVAR5
Godkendt løsning
JND
CONTRIBUTOR ***

af JND

Til Vismas årsmøde i Århus i går blev vi bedt om at markere, hvilken løsning vi havde valgt. LANGT størstedelen havde valgt den månedlige udbetaling med argumenter som:

 

- dokumentation fra dag 1 for at kompensationen udbetales fra datoen for lovens ikrafttræden den 1.1.2024

- ingen tidsforbrug på periodiske hensættelser og afstemninger

- færre opsætninger i Visma (finansopsætning/overførsel af saldi ved årsskifte mv.)

 

Faktisk havde kun en enkelt deltager ud af ca. 50 valgt 2 årlige udbetalinger, mens resten endnu ikke havde besluttet sig.

 

/Joan

Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Klart for at undgå besværlige hensættelser og ekstra udbetalinger ved fratrædelse. 

Det er fortsat mit håb at overenskomstens parter på sigt finder en løsning der gør at der ikke for evigt behøver at stå et bededags tillæg, og til den tid tænker jeg at det alligevel vil blive en "integreret" del af månedslønnen.

Birthe Prangsgaard
CONTRIBUTOR ***

af Birthe Prangsgaard

Løbende så vi ikke skal lave en masse hensættelser 

PernilleT
CONTRIBUTOR ***

af PernilleT

Vi vil også udbetale løbende, lyder helt klart lettest. "Glæder  mig" så lidt til vi får medarbejder på barsel, men det tager vi til den tid 🙂

god dag til jer alle

Pernille

minola
CONTRIBUTOR *

af minola

"For" - vi har valgt denne løsning fordi: Det er synligt på lønsedlen, så dokumentation er på plads for at vi udbetaler tillægget; det er et forholdsvist lille beløb og vi kan lige så godt få det ud af verden; samt at vi ville æde værdien op i administration, hvis vi skulle hensætte beløbet.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.