Mine produkter
Hjælp
Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR ***

Korrektion af ferie i tidligere ferieår

af Tina Vesterholm

Kære lønkonsulenter.

 

Jeg skal tilrette feriesaldi for omkring 30 medarbejdere for det optjeningsår som sluttede den 31. august 2021.

Ifølge det udvidet feriemøde hos Jer og jeres vejledning så skal lønart 40012 anvendes, hvilket jeg har gjort, kørt en efterregulering og kan se på den fremtidige lønseddel at den ikke har reguleret saldoen.

Jeg er nr. 7 i telefonkøen, da jeg har brug for en løsning, hvilket sikkert ikke kun gælder mig.

Håber at I har mulighed for at svare på dette.

16SVAR16
Miska85
CONTRIBUTOR **

af Miska85

Jeg fik af vide at jeg skulle bruge lønart 40130 indtil deres nye regulerings lønarter kommer. 40130 regulerer ikke, men overskriver hvad der står - altså skal man skrive det man gerne vil have som slut resultatet.

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Tusinde tak - vil i hvert fald prøve. For 40012 virker nemlig ikke for forrige år, som jeg har det prøvet at regulere med to måneder i træk (inklusivt efterreguleringer) - ingen påvirkning. 

af Anja-Landgren-Nielsen

Kære alle.
Hvis I stadig har brug for hjælp, så kan det måske være at I kan bruge denne artikel: 
https://community.visma.com/t5/Nyheder-i-Visma-Lon/Korrektionslonarert-til-ferie-for-2020-og-2021/ba...

Hvis ikke den hjælper jer, så anbefaler jeg at I ringer til support eller opretter en supportsag. De vil kunne hjælpe jer bedre end jeg og mine kolleger kan herinde 🙂

God eftermiddag.

Bedste hilsner
Anja Nielsen, Visma Enterprise

Christina Linnamann
CONTRIBUTOR **

De lønarter (40012) retter KUN i indv. år ikke tidligere ferieår. Så hvordan tilretter jeg en saldo fra før 1/9 2021.??

Camilla Nan Dahl1
CONTRIBUTOR ***

Hej Christina. Det virker faktisk utroligt nok for mig i dag. Jeg har brugt lønart 40012 pr. 31.08.2021 og tillagt det antal dage, der var i diff. vedr. gammelt ferieår (Tidl. ferieår). Herefter kørt en efterregulering. Og en fremtidig lønseddel. Det virker på alle de 5 medarbejdere, som jeg havde differencer på. Kh Camilla.

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Jeg har også rod i den gamle ferie. Har flere sager liggende, men desværre endnu ikke hørt noget. Håber på svar inden oktober løn skal køres.

Camilla Nan Dahl1
CONTRIBUTOR ***

af Camilla Nan Dahl1

Ja øv altså - Jeg har ikke været på feriemødet, men fik 2 forskellige svar fra 2 forskellige konsulenter. Den ene sagde, jeg skulle bruge lønart 40011 og den anden sagde 40012 og den ene sagde at der skulle stå 8 under måned og den anden sagde 9. Men ingen af delene har virket - så tak for svar om at det er lønarten, der ikke fungerer. God aften.

Camilla Nan Dahl1
CONTRIBUTOR ***

af Camilla Nan Dahl1

Hej Tina. Har du fået svar på denne? Jeg har nemlig fuldstændig samme problem.

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR ***

Hej, kom igennem på telefonen og Visma var godt klar over, at lønartet ikke fungerede, men havde endnu ikke en løsning på problemet.  Konsulenten kunne desværre ikke svare på, hvorfor der ikke var kommet information ud omkring dette. 

Vi er sikkert mange som lige havde været til udvidet Feriemøde hos Visma, hvor vi fik præsenteret denne løsning på feriepengedifferencer, men skulle tro at den havde været testet inden! 

@Tina Vesterholm @Camilla Nan Dahl1  - Jeg beklager hvis der har været forvirring omkring

de 2 korrektionslønarter. Lønart 40011 skal ikke anvendes til korrektion, den skal bruges på en helt "ny" medarbejder, hvor saldi skal overføres fra tidligere ansættelse.

 

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR ***

Hej Anne, kan I så venligst komme med en lønart som regulere feriedage for det ferieår som sluttede 31.8.21. Ifølge konsulenten, fik jeg en besked om, at den nye lønart var ved at blive testet og jeg skal bruge den hurtigst muligt.  

Anders K
CONTRIBUTOR ***

af Anders K

Hej Tina,

du skal angive en dato i august. F.eks 31.08.2021 når du taster LA 40012 så vil den kigge på det rigtige ferie år. 

mvh

Anders

@Tina Vesterholm Vi planlægger korrektionslønarterne til den kommende relese i næste måned.

 

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR ***

Hej Anne

Så kom nyheden omkring lønarter til korrektion af ferie for 2020 & 2021 26.10.21.

Desværre så er problemet fortsat ikke løst. Har idag igen været i kontakt med VISMA og anmeldt fejlen endnu engang. Jeg blev gjort opmærksom på at I havde kendskab til problemet og at vi snart kan forventer en løsning. Hvorfor melder I ikke dette ud, istedet for, at vi er flere virksomheder som sidder i kø for at anmelde fejlen.  Hilsen Tina Vesterholm

Christina Linnamann
CONTRIBUTOR **

af Christina Linnamann (Opdateret ‎18-11-2021 16:20 af Christina Linnamann )

Hvis jeg retter med lønart 40012 retter den i indv. ferieår og ikke tidligere ferieår saldo på lønsedlen.  Dette er uanset dato jeg indtaster. (31-08-2021)

EL_AN
CONTRIBUTOR ***

af EL_AN

Hej Anne

 

Hver måned korrigerer jeg medarbejdernes ferieoptjening i timer på LA40017. Dette har jeg også gjort i denne måned, men det vælter totalt ferie regnskabet i kolonnen "ferietimer til rådighed", og dette timetal vises stadig midt på lønsedlen. 

Hvad gør jeg for at udstille korrekt rest saldi til medarbejderne?

 

PFT/Elsebeth

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.