Mine produkter
Hjælp
Helle Toft
CONTRIBUTOR ***

Korrektion af feriepenge indeværende ferieår

af Helle Toft

Hej alle

Kan man ikke korrigere feriepenge i indeværende år? Jeg kan kun finde lønarten 40300 men den korrigerer dage og ikke beløb. 

Mvh Helle 

7SVAR7
SalaryZleep
CONTRIBUTOR ***

af SalaryZleep

Hej alle, 🙂

Skal lige være helt sikker på jeg forstår det korrekt. Hvis jeg skal tildele en medarbejder 5 ekstra dages ferie med løn. 

Skal jeg så bruge 2 lønarter? 40012 til at give dagene og 40015 for værdien?

StellaK
VISMA

af StellaK

Hej Helle

 

Du kan korrigere med lønart 40012 for dage og lønart 40015 for beløb. Du skal være opmærksom på at du ikke må korrigere med mere end 2,08 i minus pr. måned. Det vil sige hvis det skal være -4,16 skal det deles op på 2 registreringer. 


Stella

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***

af Sanne Christensen

Hej Stella

Tak for hurtig svar. Er dette lønarter, der kan bruges til indeværende ferieår ?.

Førhen brugte i lønart 510 til nedskrivning ? (Jeg skal bruge det til funktionærlign)

Hvis nu medarbejderen har afholdt 5 feriedage i uge 10, mener du så den skal splittes op, eller misforstår jeg det ?

StellaK
VISMA

af StellaK

Hej Sanne

 

Lønart 510 er kun til gammel ferielov, men det svarer til lønart 40012 og 40015. Hvis du ikke kan fraværsregistrere på fraværskode 40 eller 50 så skal du korrigere med 40012 i minus på 3 perider. -2,08 i januar, -2,08 i februar og resten i marts. 

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***

af Sanne Christensen

Er der nogen der kan hjælpe med lønarter til ovenstående, eller har løst det på anden vis ?

Lea Jørgensen
CONTRIBUTOR **

Hej Sanne, en kollega har give mig disse:

LA 40012 til korrektion af dage (her kan du kun bruge 2,08 pr. md, så hvis det er flere dage bruges flere tranaktioner) 

LA 40015 bruges til korrigering af beløb

God arbejdslyst.

 

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***

af Sanne Christensen

pt.. findes er iflg. Visma ikke lønarter til at korrigere feriepenge for indeværende år. Vi har også HÅRDT brug for dem især

Til timelønnet funk.lign.

Er der lønarter til afholdelse af feriedage og penge for afholdt ferie indeværende år (førhen brugte vi lønart 510 til nedskrivning) 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.