Mine produkter
Hjælp
Brix
CHAMPION **

Overførsel kontra udbetaling af 5. ferieuge

af Brix

Jeg var til online årsmøde i går, og der mener jeg der blev sagt, at I automatisk overførte al ferie (også ud over 1 uge). Men hvordan gør man med dem, hvor nogle dage skal til feriefonden? Og hvad med dem, hvor dagene ikke skal overføres men udbetales? En medarbejder kan jo godt have fx 5 dage tilbage den 31/12, som der ikke er lavet aftale om overførsel på. Derfor skal de jo udbetales. Hvis samme medarbejder så holder en uges ferie i fx februar, så må den jo ikke trække af de gamle dage, men der skal trækkes af de nye, da de gamle dage skal udbetales i marts.

Derudover vil jeg høre om vi selv skal taste på feriepengeinfo's side for de timelønnede, der skal have overført ferie - eller om I indberetter dem?

9SVAR9

af Anja-Landgren-Nielsen

Hej Brix og LGHansen. Tak for jeres inputs. Jeg har sendt jeres tråd videre i huset for at finde en som kan oprette en vejledning, som kan hjælpe jer hurtigst muligt 🙂

AK_Helledie
CONTRIBUTOR **

Hej

Er der noget nyt på denne vejledning?

Brix
CHAMPION **

af Brix

Jeg mangler også MEGET snart noget. Jeg har lige talt med jeres support, og han jeg talte med kender bestemt ikke til ferieloven. Han blev også ved med at modsige sig selv. Hvordan ved systemet om 5. ferieuge skal udbetales, når den altid æder af det ældste?

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

@Brix Du skal oprette en lønart på de medarbejder der ønsker at få udbetalt 5. ferieuge, alt efter om du har ferie i dage eller timer, se denne vejledning: https://community.visma.com/t5/Vejledninger-i-Visma-Lon/Behandling-af-restferie-efter-afslutning-af/....

 

Du kan også se dette webinar : https://www.youtube.com/watch?v=Cjxf7oOrcBA

 

God jul-

Brix
CHAMPION **

af Brix

Hej Helle. Alle mine funktionærer er på MyVisma - de timelønnede er ikke, da de bruger andet tidsregistreringssystem, men dem kan jeg godt selv taste, hvis det er - der er ikke så mange (vi har pengene her i huset). Så hvis jeg taste ind på 900, som jeg har kaldt min, så er alt godt. Og dem, som ikke har fået tastet på 900, de dage blive ikke brugt ved ferie i 2022?

BH Jeanette

Brix
CHAMPION **

af Brix

Hej Anja

 

Jeg tænker også en generel vejledning vil være at foretrække - hvis jeg gætter rigtig, skal mange af jeres kunder igennem det her, og hvis vi alle skal ringe ind, så bliver ventetiden endnu mere utålelig end den er i forvejen. Og det med at oprette en supportsag har jeg kun dårlige oplevelser med - jeg venter stadig at høre fra jer vedr. en sag jeg oprettede i juli, og som jeg har rykket for flere gange.

af Anja-Landgren-Nielsen
Kære Brix
 
Mange tak for din henvendelse. Jeg kan se, at dit spørgsmål nok ikke kan besvares af dine kolleger herinde, så derfor vil jeg opfordre dig til enten at ringe til support eller oprette en supportsag.
 
Jeg ønsker dig en god dag.

Bedste hilsner
Anja Landgren, Visma Enterprise
Brix
CHAMPION **

af Brix

Jeg tænker også en generel vejledning vil være at foretrække - hvis jeg gætter rigtig, skal mange af jeres kunder igennem det her, og hvis vi alle skal ringe ind, så bliver ventetiden endnu mere utålelig end den er i forvejen. Og det med at oprette en supportsag har jeg kun dårlige oplevelser med - jeg venter stadig at høre fra jer vedr. en sag jeg oprettede i juli, og som jeg har rykket for flere gange.

LGHansen
CHAMPION ***

Det ville være rart hvis spørgsmålet kunne besvares her inde. Alle kunder har vel brug for at få svar, så vi ved hvordan vi løser det.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.