Mine produkter
Hjælp
Heidi Andersen5
CONTRIBUTOR **

Registrering af afholdt ferie i nyt ferieår

af Heidi Andersen5

Hej

Når saldo for ferieåret fra 1/5-31/8-20 er brugt og medarbejderen skal afholde ferie efter ny ferielov har jeg brugt fraværskode 40, men den bruger ikke af ny ferie. (den sætter gl. saldo på minus).

Hvilken fraværskode skal jeg så bruge?

Opretter Visma ikke en ferierækkefølge, som der står i vejledningen om ny ferielov side 8.

10SVAR10
HCH
CONTRIBUTOR ***

af HCH

Hej Heidi.

 

Jeg har haft samme problem og løsningen er Variable løndata, LA 40100, der nulstiller minusferiedage, og LA 40300 hvor du angiver korrekte feriedage, optjent, afholdt og rest. 

Du skal selvfølgelig lige følge op på at feriepenge og ferieberettiget løn er korrekt.

mvh

Hanne C

Mette S
CHAMPION **

af Mette S

Hej Heidi

Fandt du nogensinde en løsning?

Jeg sidder midt i lønkørslen og kan se at jeg har samme problem 😞

VH Mette

 

Heidi Andersen5
CONTRIBUTOR **

af Heidi Andersen5

Hej Mette

Ja, jeg mener Visma skulle ændre noget, kan ikke huske det, det er jo over et år siden. 🙂

 

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Jeg har fortsat problemer med negativ ferie på gammel ferieår. Visma retter løbende saldiene til, når jeg opretter sager på det. De har ikke fundet en løsning, da der er tale om en periodisk fejl, som ikke gælder alle medarbejder.

 

Mette S
CHAMPION **

af Mette S

Tusind tak @Anonymous  🙂

Mette S
CHAMPION **

af Mette S

Tak, Ja det er længe siden 🙂

vh Mette

HAVE1968
CONTRIBUTOR **

af HAVE1968

hej,

 

Fik du svar på dit spørgsmål, da jeg har samme problem?

mvh

Hanne

Heidi Andersen5
CONTRIBUTOR **

af Heidi Andersen5

Hej

Nej, jeg afventer stadig svar fra Visma.

 

Mvh Heidi

Hej @Heidi Andersen5,

 

Jeg kan se at I endnu ikke har fået svar fra andre brugere af Visma Community, og vil derfor foreslå at I kontakter vores hotline på telefon: +45 8897 9700 eller via vores chat ude i højre hjørne, hvis I fortsat har spørgsmål.

 

Visma Community forum er beregnet til at få svar af andre brugere og i visse tilfælde (hvis muligt) af Visma support. Desværre ser det ikke ud til, at support har haft mulighed for at besvare opslaget.

 

Hvis I har lyst og mulighed for det, må I gerne tilføje en kommentar med svaret på spørgsmålet, så andre brugere efterfølgende vil kunne få glæde af det svar, som I har fundet frem til.

 

 


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
H_Vibjerg
CONTRIBUTOR **

af H_Vibjerg

Hej Heidi

Hvis ferien er afholdt 1/10 eller senere skal kode 40 virke ellers er der noget der ikke er sat korrekt op.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.