Mine produkter
Hjælp
doke
CONTRIBUTOR ***

Rente fra feriekonto vedr fratrådt funktionær

af doke

Jeg har fået en regning på renter fra feriekonto pga udbetaling af bonus og kompensation for ikke afholdte feriefritimer, som er udbetalt efter at medarbejderne (funktionærer) er fratrådt. Feriekonto siger at man skal angive i e-indkomst at det er bonus. Når jeg spørger Visma robotten siger den man skal angive kode fk1 i forsinket. Men hvor gør man det, og kan man gøre det med tilbagevirkende kraft?

 

5SVAR5
SineChristensen
CONTRIBUTOR ***

af SineChristensen

Hej

 

Fandt du nogensiden ud af det med feriekonto og efterreguleringen? Kunne du indberette koden som efterregulering? eller måtte du logge på SKAT og rette indberetningen?

 

Mvh.

Sine 

Margit Christensen
CONTRIBUTOR *

af Margit Christensen

Jeg har modtaget regning på renter, selvom jeg har angivet kode fk1 for lovlig forsinket afregnet feriepenge

Helle Valso
VISMA

Hej Margit

Det burde du ikke få. Så ville jeg hvis jeg var dig ringe til FerieKonto, for det er netop det koden er lavet til i eIndkomst at du ikke skulle få en rente opkrævning.

 

God eftermiddag

 

Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Det gør du under Ansættelsesforhold i højremenuen Felter eIndkomst der opretter du i den måned hvor medarbejderen får bonus mm. udbetalt efter fratrædelse kode 68 - 1.

God eftermiddag Helle

doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

tusind tak @Helle Valso. Det vidste jeg desværre ikke. Havde husket at taste kode 220. Den bliver man jo også advaret om på anmærkningslisten. Kunne være dejligt, hvis den også ville advare på anmærkningslisten, når man udbetaler til fratrådte medarbejdere :-). Kan man rette i januar lønnen nu? Jeg skal i forvejen have lavet en rettelse på en fratrådt medarbejder, der fik noget udbetalt i januar. Skal jeg så køre det som en efterregulering? eller... ?

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.