Mine produkter
Hjælp
Hanne S
CONTRIBUTOR *

Sidste 2,08 feriedage kan ikke afholdes inden fratrædelse?

af Hanne S

Er det korrekt forstået at de sidst opsparede 2,08 dage aldrig vil kunne afholdes i sidste ansættelsesmåned men altid vil blive udbetalt til Feriekonto (hvis man bruger det) fordi de teknisk tildeles i måneden efter?

 

Hanne Scheller

10SVAR10
Godkendt løsning
Susanne Persson1
VISMA

af Susanne Persson1

Hej

 

ja det er rigtigt forstået. Netop fordi de først skal tildeles måneden efter. 

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Hanne S
CONTRIBUTOR *

af Hanne S

Mange tak for svar.

 

Ved du så også svaret/udregningen på om der er en økonomisk forskel på en person der bliver trukket 2 dage i løn - idet al ferie ønskes afholdt inden fratrædelse og de 2,08 dag der ryger til Feriekonto? Der er vel i hvert fald 0,08 dage/beløb i forskel. Vi registrerer jo kun afholdt ferie i hele dage. Jeg har forsøgt at lave en simulering på en medarbejder/lønseddel men jeg kan ikke rigtigt få hoved og hale på det.

 

Hilsen Hanne Scheller

af Susanne Persson1

Hej

ja, det er jo sådan at hvis du eksempelvis fratræder den 30/9, de 2,08 dage du opspare i september, dem kan du ikke afholde før i oktober. Det er ferielovsbestemt. Så de sidste 2,08 skal videre til Feriekonto.

Var det svar nok i forhold til det du spurgte om, ellers vil jeg anbefale dig at kontakte os på telefonen. Tlf: 88979700 

 

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
GitteMeyer
CHAMPION *

af GitteMeyer

Hej - blot en tanke, man kan vel holde de sidste 2,08 som forskud, det siger Ferieloven vel også noget om. Kunne det ikke være muligheden i en fratrædelsessituation?

af Susanne Persson1

Hej Gitte

Kan vi ikke lige tage den på telefonen, er det ikke Boligselskabet Viborg? så ringer jeg til dig.

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Sussie-bd
CONTRIBUTOR **

af Sussie-bd (Opdateret ‎03-09-2020 08:38 af Sussie-bd )

Ellers ret interessant

Håber der komme et svar ud til alle, eller det kommer med i jeres vejledning for afholdelse af ferie.

 

Sussie

af Susanne Persson1

Der er to scenarier her, en ting er når man stadig er ansat, så er det først måneden efter du har opsparet feriedagene du kan gøre brug af dem.

Fratræder en medarbejder kan man gøre brug af forskudsferie, dvs man tildeler feriedagene på medarbejderen og når man så laver lønnen registere man det som afholdt.

Evt flere spørgsmål til dette henviser jeg til vores hotline på tlf: 88979700

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Dasha
CONTRIBUTOR **

af Dasha

Hej! Jeg har et spørgsmål om scenario 2.

En medarbejder stopper nu i marts. Jeg tildeler 2,08 dage på forskud (kode 4765). Jeg registrerer dem som brugt (fraværsregistrering, kode 40) . På lønseddel får jeg 2 linie: 4422 tildelt dage; 4423 forskudferie afh. dage. Alt ser fint ud - bortset fra, at der står -2,08 dage som Indv ferieår DG nedest på lønseddel. Hvorfor får jeg minus 2,08 dage? 

af Susanne Persson1

Hej, det er desværre en fejl vi har i øjeblikket, vi er i gang med at finde løsningen. Beklager ulejligheden.

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

heJ - jeg roder med det samme på kundeforhold 1585, medarbejder 86. medarbejderen fratræder 30/6 og afholder al ferie inkl juni - det er registeret i fraværsafsnit. Alligevel beregner den feriepenge til afregning men uden at sætte dage på. jeg må gøre noget forkert, men kan ikke gennemskue hvad.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.