Mine produkter
Hjælp
Christinna_AVK
CONTRIBUTOR ***

Udbetaling af løn ved dødsfald

af Christinna_AVK

Hej

 

Jeg er desværre kommet i den triste situation, at en af mine kollegaer er afgået ved døden.

 

Jeg har endnu ikke modtaget et kontonummer fra advokaten, hvor til lønnen må udbetales. Er der nogen der har været i lignende situation, hvordan har I gjort med udbetaling af den sidste løn?

 

Advokaten oplyste mig, at jeg godt kunne udbetale til medarbejderens NemKonto som jeg plejer - så vil banken overføre pengene til boet. Er det mon bare måden at gøre det på?

 

Mvh Christinna

4SVAR4
Birthe Prangsgaard
CONTRIBUTOR ***

af Birthe Prangsgaard

Vi har også overført til Nemkonto, og så er det gået helt af sig selv, med de er kommet til boet

Godkendt løsning
Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Vi har desværre været udsat for det lidt for mange gange. Alle gange har vi udbetalt til medarbejderes konto, og så har boet taget det derfra.

Vi har så bare også været nødsaget til efterfølgende at udbetale "efterløn" direkte til børn eller sammenlevende

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Hej Christinna. 

DI skriver dette nedenstående - men hvis advokaten har sagt god for nem-konto, så må det vel være fint nok. Specielt hvis afdøde ikke har fællesøkonomi med en ægtefælle. 

 

Og HVIS afdøde har efterladte, så vær også obs på efterløn iht Funktionærloven:

 

SanneDeichmann_0-1674725826051.png

https://www.danskindustri.dk/vi-radgiver-dig/personale/opsigelse-og-bortvisning/medarbejders-dod/ 

 

Håber det kan hjælpe.

Christinna_AVK
CONTRIBUTOR ***

Hej Sanne

 

Tak for svar. Medarbejderen var timelønnet, så så vidt jeg har læst mig til er der ikke noget med efterløn.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.