Mine produkter
Hjælp
TrineZJ
CONTRIBUTOR ***

Udbetaling af nye feriepenge, mens man stadig har gamle til gode

af TrineZJ

Hej venner 🙂

 

Jeg har lidt udfordringer i forhold til at afstemme vores feriepenge i Feriepengeinfo til ferieregnskabet fra Visma, og jeg tænker næsten, jeg ikke kan være den eneste ...

 

Det er jo muligt for vores medarbejdere at anmode om feriepenge fra det indeværende ferieår, mens de stadig har feriepenge fra det sidste år til gode, så jeg kan ikke forstå, at man ikke kan vælge, hvilket ferieår, udbetalingen vedrører, når vi bruger lønart 4790…

 

Hvis en medarbejder stadig har ferie fra sidste år stående og ikke har anmodet om dette, fordi han/hun eksempelvis ikke har afholdt ferien, vil vi jo til efteråret skulle indbetale disse feriepenge til Feriefonden. Hvis vedkommende nu anmoder om ferie, som afholdes i år, udbetaler vi gemt ferie via lønart 4790, og så vil Visma ”spise” af de gamle feriepenge/feriedage først – og dette synes jeg ikke giver mening, for det er jo ikke korrekt.

 

Er det os, der gør noget forkert? Eller er der nogen, der har knækket koden til at få feriepengeinfo og ferieregnskabet til at stemme, når der er medarbejdere, som har anmodet om ny ferie, mens de stadig har gammel ferie til gode?

0SVAR0
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.