Mine produkter
Hjælp
Mette S
CHAMPION **

Udbetaling af rest feriefritimer Decentral registrering

af Mette S

Hey 🙂

Jeg skal udbetale rest ff-timer på 157 ansatte og vil derfor gøre det via decentral registrering.

Hvilken skabelon skal jeg bruge når jeg både skal have en kolonne til SATS OG ANTAL FF-TIMER?

 

Når jeg bruger lønart 3822, kommer der minus beløb på lønsedlen, så derfor skal jeg også bruge en skabelon til at fjerne minus beløbet via lønart 3805.

 

Nogen som kan hjælpe? 🙂

 

VH Mette

6SVAR6
doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

jeg har udbetalt feriefritimer på lønart 1531 (har selv beregnet beløbet) og nedskriver samtidig feriefritimer med lønart 3801 og minusbeløb. Jeg kan ikke bruge 3822 da den nulstiller, og det skal den ikke. Skal kun udbetale feriefritimer fra gammelt ferieår.

 

Louise Kousgaard
CONTRIBUTOR ***

af Louise Kousgaard

Jeg overfører FF-saldi fra 2021 til 2022 med LA 311 og udbetaler derefter med fx LA 3822 det ønskede antal (fx de gamle). Det synes jeg fungerer godt.

doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

Tak for svar Louise. Det kan jeg godt se man kan, men den beregner desværre pension, og kompensation for ikke afholdte feriefridage/timer er ikke pensionsberettiget iflg. Industriens Overenskomst. Lønart 1531 beregner ikke pension, men fritvalg og feriegg., og det skal den også. Men så beregner den pension af fritvalg og feriegodtgørelse... Nogen der har en løsning på det ?

 

Godkendt løsning
doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

Har fået svar fra DI. Der skal beregnes pension af fritvalg og feriegodtgørelse, så lønart 1531 kan bruges. Husk at feriefritimerne samtidig skal nedskrives med lønart 3801

 

Godkendt løsning
Louise Kousgaard
CONTRIBUTOR ***

af Louise Kousgaard (Opdateret ‎26-01-2022 14:29 af Louise Kousgaard )

Kolonnerne skal udfyldes med:

A: Kundeforhold

B: Arbejdsgiver nr

C: MLE-40-LONA

D : Medarbejder nr

E: Fra dato

F: Til dato

G: Lønart

H: Tom

I: Enheder (antal timer)

J: Sats (kr. pr. time)

 

Jeg er usikker på, hvad du mener med, at beløbet står i minus på lønsedlen? Er det nederst på lønsedlen? 

 

VH Louise

Mette S
CHAMPION **

af Mette S

TUSIND TAK LOUISE 🙂

JA. VED UDBETALING FREMKOMMER MINUS BELØB NEDERST PÅ LØNSEDLEN. DET KUNNE JEG DAOG FJERNE VIA DECENTRAL REG, MEN JEG MANGLEDE LIGE DEN MED SATS.

SÅ MANGE TAK 🙂

VH METTE

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.