Mine områder

Sign in for at tilføje dine favoritområder
Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Årsafslutning

Hej

Jeg har 2 regskaber åbne i Summasummarum 4.20 - 2014 og 2015.

Nu prøver jeg  at afslutte 2014, men den vil oprette et nyt. I følge manualen, så burde felterne for nyt regnskabsår være grå og spærret for at man kan skrive i feltet. Det er det ikke og den foreslår samme navn med angivelse af 2015.

Hvis jeg vælger ok, så kommer fejlen, at den ikke kan oprette det nye år, fordi det allerede eksistere - klart nok.

Hvordan kan jeg afslutte 2014 på en måde, så den ved at det nye år allerede eksistere?

Mvh

Ekaterina

3SVAR3

Re: Årsafslutning

Hej Ekaterina,

Det lyder mere til, at dit 2015 regnskab ikke hænger sammen med dit 2014 regnskab, hvilket betyder, at du på et tidspunkt måske har indlæst en forkert sikkerhedskopi og deraf bryder sammenhængen mellem regnskaberne.

Hvis du har benyttet funktionen "Opret et nyt regnskabsår", så er det rigtigt, at felterne skal være "grå", når man vil afslutte regtnskabet og er de ikke det, så er dit 2014 regnskab ikke oprettet med denne funktionen og dermed har skabt en sammenhængen mellem 2014 og 2015 regnskaberne. Det lyder som om, at du har fået oprettet et nyt regnskab istedet for og vi har ikke nogen mulighed for at knytte disse regnskaber sammen. Eneste løsning som jeg ser det, så er det at ændret navnet på dit 2015 regnskab til "xx 2015 (fejl)" og så afslut dit 2014 regnskab og så bogføre 2015 tallene igen.

Du er velkommen til at skrive til support (support-software@visma.com) og evt. vedlægger en sikkerhedskopi (husk de består af 2 filer), af 2014 og 2015 regnskaberne og jeg vil så kigge på det.

Mvh

Visma Support

Henrik

CONTRIBUTOR *

Selvom man gør dette, får jeg ikke lov til at afslutte 2014?

Highlighted

Hej John,

Det er alt for få oplysninger til at jeg kan hjælpe dig her i tråden, så jeg vil derfor henvise til vores vejledning på communitiet.

Her et link til vejledning i Årsafslutning i SummaSummarum:

I denne vejledning er der også en vejledning i PDF, som du også kan hente HER.

Men vær opmærksom på, at man i SummaSummarum kun kan have 2 åbne regnskabsår og, at man altid skal afslutte regnskabsåret, når regnskabet er færdig.

Mvh
Visma Support

Henrik