Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Datoer forsvandt, summa 4,7 + windows 10

Når jeg starter visma op skriver den du bruger ikke dansk tegnsætning. Der er byttet om på , og . ? Jeg har checket alt i windows er det tigtigt . som tusindtal seperator og komma som komma. Den spørger så vil du fortsætte tryk ja eller tryk nej for at gå til windows for at ændre (frisk fra hukommelsen, jeg skriver fra visma så kan ikke checke) Trykker jeg Ja kommer jeg ind og sjovt nok er tegnsætning rigtig.

Derimod er der dato kaos, mm/dd/YYYY er formatet på datoen, men nogengange ændrer det hele sig selv til den Danske dd-mm-YYYY. Derfor efter at have lavet 6 mdr. bogføring skulle jeg lige tilføje nogle korrektioner, og selvom dato stod som ikke dansk tænkte jeg det skifter nok selv som før. Jeg trykker på kalender, og den sætter ind på dansk, dvs. mine korrektioner er nu dansk dato format, resten engelsk. det er rodet så jeg skifter klade og tilbage igen. Stor er shocket alle datoer er væk......

Jeg har godtnok en windows 10 PRO og både dansk og engelsk(USA) installeret, men bruger kun Dansk og har aldrig haft problemer i andre programmer, med det mixes.

2SVAR2
CONTRIBUTOR *

Re: Datoer forsvandt, summa 4,7 + windows 10

Fjernelse af engelsk så der kun er dansk i windows gør ikke nogen forskel. Summa advarer stadig mod tegn, og dato er engelsk, selvom jeg tastede alle igen i dansk format. Som sagt skifter den selv lidt uden jeg kan gennemskue hvordan. Programmer "blinker" også af og til somom den laver en geninglæsning / refresh.

Har tidligere kørt med Summa <4.7 og windows 10 uden disse problemer. Opgraderede noget hardware så jeg blev nødt til at geninstallere og valgte at opdatere Summa.

PS. kan se jeg fik skrevet Visma, og ikke Summa et par steder i den første post

CONTRIBUTOR *

Re: Datoer forsvandt, summa 4,7 + windows 10

Ok, åbnede summa, og alt var engelske datoer, lavede en ny post trykkede kalender, og bladrede et par mdr tilbage og valgte dato, og det der blev indsat var dansk. Så nu er en post dansk format og resten engelsk. Skiftede så klade, og fik besked, fejl med momskode S25.... trykkede ok, og alt var danske datoer. Skiftede tilbage til anden klade og alt stadig danske datoer.

PS. hurtig klik på månedsskift i dato kalender, lukker denne pænt irriterende når man skal bladre 6 mdr. tilbage. Kun I kasseklade, i kontoplanen er der ingen problemer.