Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

Fup, Svindel og Bondefangeri

Jeg har fået et favorit firma at hade....Visma.

Det er virkelig utroligt at det kan lade sig gøre at have så lidt respekt for sine kunder.

Jeg købte for nogle år siden Summasummarum baseret på 2 beslutningskriterier. Ingen abonnement og min revisors anbefaling.

Jeg har nu ikke været skuffet over programmet - det er ikke noget specielt og det virker.

For at være fair må jeg indrømme at jeg en af dem (og jeg ved vi er mange) der ikke læser betingelser og det med småt. Jeg er så naiv så jeg stoler på at firmaer af en vis størrelse ikke kan overleve ved at gemme vigtig information. Doh!

Det startede med at de reklamerede for programmets pris på omkring 1000,-. Så viser det sig at man skal betale for et års support oveni købet at programmet. Ok.

Jeg må indrømme at jeg kan ikke helt huske forløbet da et regnskabsprogram er ikke noget jeg har hverken tid eller lyst til at beskæftige mig med. Det skal bare være der og det skal bare virke.

Efter omkring 2 år får jeg så en rykker (jeg må have misset fakturaen) om jeg skal betale mere service abonnement. Jeg klager og finder ud af at jeg skulle have skriftligt opsagt aftalen. Ok, jeg betaler. Så kiggger på hjemmesiden og ser at jeg faktisk er berettiget til at downloade den seneste version siden de nu har fået mig til at betale alligevel. Ikke fordi jeg har nogen grund til at downloade men gør det så alligevel.

Den nye version kommer så op med at jeg indtaste min aktiveringnøgle eller forny mit abonnement. Jamen, jeg har jo både en aktiveringsnøgle og Visma har presset en betaling ud af mig. Well, aktiveringsnøglen dur ikke mere mere - den er til den gamle version. Fornyelsen af abonnementet gælder heller ikke da det var for den foregående periode! Nu er jeg nødt til at betale igen for at få lov til at bruge et stkke SW jeg købte fordi der ikke var noget abonnement.

Det viser sig så NU er der abonnement. Det Visma simpelthen bare besluttet at gøre. Det er nu ingen vej tilbage. Jeg opgraderede programmet fordi jeg mente at jeg havde den ret - det var det jeg opdagede at de havde ændret reglerne og nu er jeg fanget. Jeg kan ikke gå tilbage til den version som jeg egentlig var tilfreds med.

Jeg har forsøgt at tale med Visma, men de gemmer sig bag 'at det stod i betingelserne' eller 'det stod på fakturaen'.

Nu fik jeg jo ikke nogen faktura men kun en rykker - men uanset - så er det da en yderst mærkelig måde at informere kunderne om en ændring der betyder at de bliver tvunget til at betale hvert år nu. Kunne man ikke have sendt et brev eller en email.

Det er ikke ofte at der er nogen der lykkes med at tage r.... på mig - men tillykke til Visma - de har formået det. 

Ubehageligt, usmageligt og simpelthen for dårligt.

8SVAR8

Re: Fup, Svindel og Bondefangeri

Kære Gregers,   

Vi er kede af at din opfattelse af os er så negativ, og vi tager din henvendelse alvorligt.  

Vi opfordrer dig til at ringe til os på tlf. 70 27 71 78, så vi kan få en god dialog. 

Det er rigtig, at vi tilbage i 2013 omlagde abonnementsbetingelserne for SummaSummarum. Vi gjorde os den gang umage med at informere vores kunder om ændringerne og give den enkelte kunde et valg i forbindelse med gentegning af Serviceaftalen.

Netop overgangen fra købslicens til abonnementsordning hænger sammen med vores stadigt voksende fokus på kundetilfredshed. For der er intet andet vi ønsker, end tilfredse kunder. Vi lever af alle vores tilfredse kunder. Med et abonnement har vore kunder afgang til alle softwareopdateringer, adgang til fri support på deres program og fri adgang til vores Community.  I vores Community lægger vi dagligt vigtig information i form af video-materiale og artikler op om de forskellige programmer. Ligeledes har vores kunder mulighed for at stille spørgemål til regnskab og revision, som fagpersoner svarer på.   

Vi oplever klart størst kundetilfredshed hos vores abonnementskunder. Den nye licensmodel giver os mulighed for fortsat at levere opdateringer til softwaren, ligesom vores kundeservice står klar, når kunderne kontakter os. 

Her kan du læse mere om baggrunden for vores beslutning om at omlægge licensbetingelserne. 

http://community.visma.com/.../Undrer-du-dig-over.../  

Vi vil igen opfordre dig til at kontakte os på tlf. 70 27 71 78, så vi kan få en god dialog. 

Med venlig hilsen Visma Software A/S

CONTRIBUTOR *

Kære Gregers.

Ja der er flere som føler sig meget bondefanget. Jeg startede ligesom dig for 10 år siden. Købte den gang programmet fordi jeg kunne lide designet og fandt at det var brugervenligt, og købte det med konsulent som satte mig igang med programmet. Nogle år efter blev der lavet en opgradering hvor man som eksisterende kunde for et beløb lige under 1000 kr kunne opgradere til dette. Ok endnu en gang frem med pungen.

Jeg har den opfattelse at har man købt og betalt noget er det til fri afbenyttelse, men Visma var åbenbart kommet frem til at det er fremtidssikret indkomst at lave det til et abonoment betalt. Dette kan jeg for så vidt også godt følge men som eksisterende kunde burde de købe den gamle licens tilbage i form af at man fik 1 år gratis. Må indrømme at når man begynder at lave det på denne pengemaskine facon så findes der et meget stort marked og hvor der tilbydes væsenligt mere til samme eller færre penge. Her tænker jeg bla. på EAN faktura. Dette skal man "købe" som ekstra modul. Her tænker jeg så bare ja ja men hvorlænge varer det før man så også skal betale abn. på det også.

Må indrømme at skuffelsen er større end tilfredsheden med programmet.

CONTRIBUTOR *

Jeg har oplevet det samme - også til stor irritation og undren. Bondefangeri er et godt ord. Skifter til nyt system af denne årsag

CONTRIBUTOR *

Trist men tror vi er mange der sidder med smagen af bondefangere i munden. Siden jeg startede med min Mamut tilbage i 2007 har jeg følt mig bondefanfet af alle de op/nedgradering og tvunge valg jeg har skullet tage for at kunne benytte programmet, bare en lille ændring tja den koster en formue og så stiger man lige i abonnement osv. osv. hele møllen træder i kraft.

Tanken om at skifte til noget andet, den har ofte været der men så er den der igen for det gør man ikke bare lige hvis man vil have sine kunder, ordrer, regnskabsdata ud af Mamut, ja så koster det igen for det er ikke noget man bare lige gør uden at vide rigtig meget om det.

CONTRIBUTOR *

Jeg kan tilslutte mig korret af dem der føler sig "r-rendt", havde heller ikke set abon. komme og blev også fanget i det spin, nå men som sagt betaler vi så nu for opdateringer og opdaterer troligt - for blot at konstatere at det er opdateringer i pettitesse klassen der foretages, på trods af forspørgsler om forbedringer så kommer der absolut intet, bare for et eksempel, hvis man bruger tilbud/ordre/faktura funktionen, så er man tvunget til at holde en ekstern liste opdateret da man i SUM kun kan se et latterligt tilbudsnummer, ingen navn eller andet der indikere hvad det handler om, jo et kundenavn og en tilbudssum, hvilket er ubruligt, så skal man sidde og klikke sig igennem en røvfuld tilbud eller ordre for at finde en konkret sag. For mig virker SUMMA som Vismas cashcow / dying dog - nada sker der, og sikkert fordi de nu vil have os over på øv-conomic $$$. Og ja EAN modulet var også en overraskelse, først betale for det og så samtidigt at skulle bøvle med nemhandel klienten - sådan noget BS.

CONTRIBUTOR *

Jeg havde også købt programmet ud fra bl.a den parmeter at det ikke var abn. betaling og da jeg så ikke ville betale pr. mdr. så slukkede Visma ned for hele mit regnskab, kundekartotek og lign. Jeg kan simpelthen ikke se hvad det skal forestille, magen til elendig kundebehandling skal man vist lede længe efter.

Jeg må indrømme at jeg er meget tæt på at anmelde Visma for at bruge Ransomware metoder.

CONTRIBUTOR *

kan kun tilslutte mig jer andres frustration, jeg havde nøjagtig samme problem , pludsligt virkede intet, og alt kunde oplysninger, faktuaer mm var væk .

udover det ,så virker programmet virkligt besværligt , og flere gange om dagen er jeg ved at blive sindsyg over de mange fejl

konvetere man et tilbud til faktura eller ordre , så er tilbudet væk. som i helt væk.

man skal hver eneste gang ind og fortælle hvilken printer der skal bruges, . ufattelig man ikke kan opsætte en standart som den genkender.

udskriver man en ordre om til faktura så er ordren helt væk .

Kære Tom

Vi er kede af, at du oplever fejl ved systemet og føler, at det er besværligt at bruge i dagligdagen. Vi har rigtig mange glade brugere af SummaSummarum og vi vil meget gerne sikre os, at du også bliver glad for programmet. 

Vores support vil derfor tillade sig, at kontakte dig med henblik på hjælp, så vi sikrer, at dit program er sat rigtigt op, og at du er på seneste version af produktet i forhold til din aftale.

En abonnementsaftale sikrer dig netop adgang til hjælp og de nye tilretninger i programmet. Vi håber at det lykkes os, at fange dig på telefonen, og ellers kan vi kun opfordre dig til, at ringe på 70 27 71 78 eller skrive til os på support-software@visma.com.

Med venlig hilsen

Stine/ Visma Software