Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Manglende oversigt over restordre.

Vor stort problem er manglende restordre funktion/delfakturering i enterprise samt rapportering funktion over restprodukter til hvilke kunder. Der burde være en mulighed indbygget for delleveringer og afsendelse af restordre. Evt som ordremodul tilkøb. Specielt nu når man betaler betydelig abonnement afgift som gør at Summasumarum er ikke et billig prismæssigt tilbud men en økonomisk udgift på højde med andre lignende regnskabprogrammer. Derfor må man videreudvikle funktioner som brugere efterspørger og har behov for.  

16SVAR16

Re: Manglende oversigt over restordre.

Hej!

Tak for din tilbagemelding vedrørende SummaSummarum. Det er helt korrekt at denne funktion ikke findes i SummaSummarum. Jeg har derfor oprettet et ønske til vores udviklingsafdeling på baggrund af din henvendelse. Dit ønske er registreret i vores interne database. Visma A/S baserer i høj grad sin udvikling på tilbagemeldinger fra markedet - og vi sætter derfor ekstra stor pris på tilbagemeldinger af denne type, som vi har modtaget nu. Vi kan i midlertidigt ikke garantere at alle ønsker bliver efterkommet. Dette vil være en løbende vurdering ud fra interne- og eksterne kriterier. Alle ønsker bliver dog nøje vurderet.

Som du nok ved, så har Visma A/S flere regnskabsprogrammer at tilbyde vores kunder, også inden for samme priskategori. Det kunne være at vi kan løfte dit behov over til et af vores andre ERP-programmer. Jeg vil derfor sørge for at en af vores konsulenter tager kontakt til dig, så du kan få et overblik over hvad vi ellers har at tilbyde.

Med ønske om en god dag.

Dennis Leuring

CHAMPION *

Hej

Jeg vil gerne tilslutte mig ønsket om bedre at kunne håndtere delte leverancer i tilfælde af at nogle varer er i restordre. Pt. gør jeg det ved at vente med at bogføre faktura indtil alle varer er leveret, og selv holde styr på hvilke varer der er leveret, og hvilke der afventer. Evt. retter jeg på antallet i ordren for at udskrive følgesedler der svarer det den enkelte del-leverance indeholder. Hvis man fakturerer del-leverancerne separat, tildeles nyt ordrenr, som sikkert virker forvirende for kunden.

Af andre forslag jeg er kommet med flere gange over længere tid, og som burde stå på "ønskelisten", vil jeg gerne gentage for andre der kunne være interesseret:

- at variablen "betalingsbetingelser", som er defineret under egenskaber for debitorgruppe,  kan indsættes på tilbud og ordrer i formulardesigner, så kunden kan se betalingsbetingelserne for et tilbud eller ordre. Som der er nu kan man indsætte forfaldsdato, som beregnes ud den aktuelle dato for tilbud/ordrer, men som ofte ikke er den reelle forfaldsdato, som først beregnes rigtigt når ordren bogføres og faktura genereres.

- At der ved indlæsning af ordrer fra Webshop kun er muligt at arbejde med 1 momstype på fragt, selvom man definerer fragtmetoder både med og uden moms i webshop.

- Ret eller fjern funktionen "Rapporter/EU salg uden moms", da rapporten giver forkerte tal hvis man har salg af både ydelser og varer på samme faktura. Rapporten medtager kun en af kategorierne.

- implementer debitorgrupper så de kan overføres til webshop og benyttes som indlogningsgrupper der. Jeg har knap 1200 kunder i kartoteket fra før jeg fik Visma Webshop, og som jeg meget gerne så benytte webshoppen, uden at de skal oprette sig som ny kunde, eller at jeg skal sidde og fange dem og tildele dem deres eksisterende kundenummer når ordrene kommer ind - hver gang den samme kunde bestiller velopmærket.

mvh

Niels Ansø

CONTRIBUTOR **

Hej

Jeg arbejder meget med lange styklister i enterprise og har samtidig styr på lagerbeholdning, priser m.v.

Noget som vil gøre hverdagen enormt lettere er:

Få varebeholdning vist som en kolonne, synlig på salgsordrer og pluklister, så jeg hurtigt kan få overblik over varer som skal indkøbes uden først at tjekke lageret fysisk hver gang. Som luksus kunne det være rart med en differencekolonne  (Det er jo et computerprogram!).

Idet mine varer har prisjustering ved næsten hvert indkøb fra grossisterne vil det være enormt praktisk, hvis man med et højreklik på varen i kreditorbilag/ordre kunne vælge varens egenskab for at rette købsprisen istedet for at skulle slå varen op igen i varerkartoteket. I varens egenskab vil det desuden være smart at kunne indtaste en dækningsgrad på varen, således at salgsprisen blev beregnet automatisk, ud fra kostprisen.

Udskrift af styklister på plukliste vil desuden være en genial ting, idet de fleste af mine styklister ikke vises i bilagene.

Jeg har nævnt dette tidligere telefonisk, men jeg synes ikke I udvikler ret meget på Summarum. Jeg har anvendt programmet i 13 år og er ellers meget tilfreds.

Med venlig hilsen

Geo Sternsdorf

Hej Geo

Visma baserer i høj grad sin udvikling på tilbagemeldinger fra markedet – herunder selvfølgelig vores trofaste brugere. Og vi sætter stor pris på de tilbagemeldinger, vi får. De er med til at højne kvaliteten af vores produkter. Vi kan imidlertid desværre ikke garantere, at alle ønsker bliver efterkommet. Alle ønsker bliver dog nøje vurderet.

I alle vores hjælpefiler [F1] er der mulighed for at se alle de produktnyheder og forbedringer, der har været tilknyttet de forskellige opdateringer. Findes der ikke en [F1] funktion i dit program fra Visma, har vi kommunikeret nye versioner af programmet til dig på anden vis. Sandsynligt via vores hjemmeside eller vores Community.

For nyheder I SummaSummarum, da er det altid muligt at se dette ved at få til sin program mappe og åbne readme filen, eller på vores Community http://community.visma.com/Documents/DK/Stellar/Versionsoversigt_4.40.pdf

Jeg håber, jeg har skabt lidt klarhed i forhold til dit indlæg og hvorfor dine ønsker ikke er blevet omsat. Jeg håber fortsat, du vil blive ved med at tippe os om mulige forbedringer. Vi sætter pris på det.

Med venlig hilsen
Dennis Leuring

CHAMPION *

Hej Geo

Jeg synes det er nogle gode forslag du kommer med. De funktioner kunne være en stor hjælp - især når man arbejder med styklister.

vh

Niels Ansø

DAJOLKA 

CONTRIBUTOR *

CONTRIBUTOR *

Til Dennis Ingen konsulent har kontaktet os siden August. Til Geo Vi laver selv styklister og ordre oversigter i Excel ved at exportere ordrer som ved print når man afmærker de ordre det drejer sig om.

Lidt glædelig opfølgning på denne tråd.. 

Først og fremmest tak for de mange udviklingsønsker, der er kommet på bordet i denne korrespondance. Vi sætter stor pris på input fra vores kunder og de er alle skrevet på ønskelisten.

Som en god nyhed i forhold til ønsket om at kunne arbejde med flere momstyper, der blev givet af Niels Ansø, kan jeg nu meddele at dette er med i den nye version, som vi har frigivet i dag.

Det betyder at det nu er muligt at importere ordrer både med og uden moms fra Visma Webshop.   

I kan læse mere om både den og de andre nye funktioner her

Hvordan i laver den momsfri betalings- og fragtmetode i SummaSummarum, kan i læse mere om her

Med ønsket om en god dag

- Stine, Visma Software

CHAMPION *

Hej Stine

Mange for tak for opdateringen af Summasummarum!

Jeg har testet import af ordrer både med og uden moms for fragt, og det virker :-)

Det er ikke helt klart for mig om dene opdatering også skulle kunne give mulighed for at importere varer uden moms - Henrik oplyste tidligere at det sikkert først vil komme i en senere opdatering. Men jeg har alligevel prøvet at teste det og kommet frem til følgende:
- Hvis den først linie i ordren indeholder en varer med almindelig 25% moms, så importeres også efterfølgende linier med momfri varer.
- men hvis den første linie i ordren indeholder en vare uden moms, så mislykkes importen hvis der efterfølgende kommer en varer med 25% moms. Så melder den samme fejl som i forrige version om at momssatsen for varen ikke er den i Summa som i Webshop.

PS: varer uden moms vil jeg gerne benytte f.eks. momsfri forsendelser til udlandet, hvor kunden kan ligge forsendelsen i kurven som en vare, istedet for at at vælge det under fragtmetoder (for at reducerer udvalget at fragtmetoder som præsenteres for den "almindelige" danske webshop kunde)

mvh

Niels 

Hej Niels,

Ifølge mine tests, så skulle det virke uanset hvilken rækkefølge du har, men så kom jeg i tanke om, at du har en webshop+, som ikke er intergreret 100% med SummaSummarum, og efter jeg ændrede min webshop til webshop+, så fejler min test også.

Vores udvikler er på sagen, og kommer tilbage, når jeg har mere nyt.

Med ønsket om en god dag.

- Henrik, Visma Software

CHAMPION *

Hej Henrik

OK, mange tak, og god dag.

Niels Ansø

CHAMPION *

Hej Henrik.

Er det i Webshop+ i vil løse problemer med import at ordrer med momsfri varer til Summa, eller skulle det være løst med Summa 4,61 ?

vh

niels ansø 

Hej Niels,

Vi har nu testet mod webshop+ og kan ikke fremprovokere fejlen. Så vi har ikke rettet noget til SummaSummarum ver. 4.61 omkring webshop+.

Fejlen i mit system, var at jeg havde ændret en momskode på min betalingsbetingelse, og så kunne jeg ikke synkronisere mine vare og ej heller hente ordre fra webshoppen, og efter jeg rettede dette, var der ingen problemer med at synkronisere vare og hente ordre og her var det ligegyldigt i hvilken rækkefølge mine momsfri vare stod i.

Tror du måske har samme fejl?

Hvis du er interesseret, så kan jeg sikker få min tekniker, til at debugger dit program og se hvor fejlen så er, men det kræver, at vi får en sikkerhedskopi af regnskabet ind til test, samt dit login & PW til webshoppen.

Mvh

Henrik
Visma Support 

Kan også tilslutte mig dette Ønske

Highlighted
CHAMPION *

Hej Henrik.

Du skrev " Fejlen i mit system, var at jeg havde ændret en momskode på min betalingsbetingelse, "

Mener betalingsmetode? Hvis det er indstillinger for betalingsmetode under Visma Online du mener, hvad er det jeg skal skrive der for at det virker? Hidtil har jeg skrevet Varenummer og konto indtil version 4,61. Efter version 4,61 har jeg angivet varenummer og 2 kontoer, hhv. med og uden moms. Jeg har også prøvet at fjerne varenummer for betalingmetode.

Men jeg får stadig denne fejl.

Her er min opsætning af Visma Online i Summa:

vh

Niels Ansø

Dajolka

CONTRIBUTOR *

Til Visma

Er I kommet videre med restordre håndteringen ? kan man forvente at dette vil blive tilført programmet? En pop up som "advarer" at nu tilføres lager varer som har været i restordre kan vi ikke bruge da man har/ikke kunne  registrere hvilke kunder som har denne vare i restordre.

Endeligt synes vi at en ekstra beløb på 1100,- for at kunne sende elektroniske fakturer til Sproom burde bortalde og være inkluderet i den kommende opdatering.

mvh Ewa Szpirt