Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Registrering på ny computer

Jeg har installeret Summa 3 på en anden computer end den oprindelige og indtastet de seneste par hundrede poster. Nu hvor jeg ville registrere er der så et eller andet problem:

For at registrere programmet kræves "Registreringsnavn" og "Registreringsnummer", men de står ikke direkte noget sted i de papirer, jeg har, eller de vejledninger, jeg kan læse. Til gengæld kan jeg læse at "Brug kundenummer, samt CVR-nummer til aktivering..."

Men uanset hvilken kombination af kundenummer, firmanavn, CVR-nummer jeg anvender, bliver det afvist. Hvad er det rigtige at indtaste?

Venlig hilsen Søren

6SVAR6
CONTRIBUTOR **

Re: Registrering på ny computer

I din brugermappe i SummaSummarummappen ligger der en fil ved navn sumlic.ini

Den indeholder dine licensdata.

Kopier den fra den oprindelige pc over til den ny. (Husk at tage backup først)

Hej!

Da vi kun supportere sidste version af programmet, vil mange af vores vejledning kun gælde for dette, og derfor er der kun vejledning til hvordan man aktivere sit SummaSummarum program.

Til og med SummaSummarum version 3.7, da skulle man registere sin licens med et reg.navn og reg.kode, og disse oplysninger står på fakturaen, da man købt programmet og samtidigt blev der også fremsendt en mail med disse oplysninger.

Fra og med SummaSummarum version 3.8, skal man aktivere programmet, enten med et kundenummer, samt CVR-nummer eller man kan have fået tilsendt en aktiveringskode (dette opretter et kundenummer i vores licens system).

Hvis du skal have flyttet SummaSummarum til en ny PC'er og du har mindst SummaSummarum version 3.8, da kan du benytte funktionen "systemsikkerhedskopi" for at kopiere alle dine regnskaber, formulare etc. til den nye PC'er.

De bedste hilsner

Henrik Schytz

CONTRIBUTOR **

Hej Søren

Hvis du har en 3,7 eller før så ligger dine registreringsoplysninger i registreringsdatabasen.

HKCU\software\stone's software\summapro\start

entries :

regnavn

regnr

Hej,

Jeg vil stærkt anbefale, at man ikke redigere i windows registeringsdatabase og det må blive på eget ansvar og risiko.

Hvis noget går galt, så skal man være opmærksom på, at supporten ikke kan være behjælpelig med rettelse i/af regsitreringsdatabasen og man risikere, at skulle re-installere sin windows, for at få det til at virke igen.

Med venlig hilsen

Henrik Schytz

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Jeg snakker da ikke om at redigere, men se i data

CONTRIBUTOR *

Hvor får man fat i installationsfilen til summasummarum 3.0 til 3.7 ?

Har ikke installationsfilen, og nu er computeren udskiftningsmoden og vil gerne have det på den anden pc.

Håber nogle kan hjælpe mig