Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Sideskift

Hej/

Jeg har problemer med sideskift på mine fakturaer, tilbud mv.

Når side 1 er 2/3 fyldt skiftes til side 2 - også selvom der kun skal udskrives en ialt-linje på side 2.

Det er ikke min printeropsætning, da det samme gentager sig ligegyldig hvilken printer jeg vælger, så det må være varelisten i Summa Summarum, der er 'for lille'.

Kan det rettes nogen steder? I design kan jeg ændre felterne vandret men kan ikke gøre dem større lodret. Er der et sted hvor bundmargen kan sættes/ændres?

Jeg bruger ikke indbetalingskort - så resultatet er en 2/3 udfyldt side 1 og en 2 linjers udfyldt side 2 :-(

Nogen hjælp?

mvh.

/jens

4SVAR4
Highlighted

Re: Sideskift

Hej Jens,

Dette har ikke noget at gøre med din printeropsætning, men derimod inde på dit fakturalayout.

Det er sådan, at såfremt du har tilføjet et eller flere felter, som står lige nedenunder selve "vareliste"-feltet, så skal man være opmærskom på, at at så stopper "varelisten" der og skifter til ny side.

Så det du skal gøre, er at flytte det eller disse felter længere ned i dit fakturalayout og du vil nu kunne få flere vare på din "vareliste" inden den skifter til side 2.

De bedste hilsner

Henrik

Hej Jens

Som supplement til Henrik´s svar, har vi en supportartikel som understøtter det Henrik skriver.

Du finder artiklen Øg mulighed for mere tekst på formular før sideskift her https://community.visma.com/da/softwaredk/Produkter/Visma-SummaSummarum/Vejledninger/Udskrivning-og-...

Med venlig hilsen

Heidi Lind Andersen
Supportkonsulent 

CONTRIBUTOR *

Næ, jeg har ikke noget under.

Men det er iøjenfaldende at al den plads SummaSummaraum springer over på side 1 svarer ret nøje til højden af et indbetalingskort. Og da jeg ikke - mig bevidst - har sat fakturaer og tilbud op med indbetalingskort er det lidt mærkeligt.

Nu er der ikke en nyere - faktisk ret gammel - version af SS jeg bruger.

Jeg kan lave nye layout og gemme dem under nyt navn - men disse ses ikke som muligheder ved udskrift, så det hjælper mig ikke at flytte rundt på felter. Er der et bestemt sted de skal gemmes for at jeg kan se dem under udskrift?

CONTRIBUTOR *

Jo du havde ret. Jeg brugte en maskine via dropbox og det gav ovennævnte påroblemer. På hovedmaskinen var de rganske rigtigt en "betales inden 8-dage"-felt som blot skulle flyttes.

Tak for hjælpen.