Forum i Visma SummaSummarum
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Slut med support, udvikling mv. 2018, eller vil du gøre en forskel ?

Er det nogen der ligesom jeg ønsker at fortsætte SummaS. efter Visma kaster tøjlerne?

Jeg forestille mig en gruppe 'superbrugere' går sammen og overtager rettighederne og sourcekoden til programmet og evt. i fælleskab får de tilretninger lavet der skal til. 

Det er ikke ment som en konkurrant til Visma, men kun en mulighed for os der er sunket i til halsen og ikke realistisk kan bruge andre løsninger.

Min email er : torben@ctap.dk

11SVAR11
CHAMPION *

Re: Slut med support, udvikling mv. 2018, eller vil du gøre en forskel ?

Det er ingen overraskelse at supporten af SummaSummarum stopper - men nu er der kommet dato på - tak for det.

Jeg vil naturligvis gerne fortsætte med at benytte SummaSummarum - et perfekt program til mit behov.
Har enddnu ikke at set et alternetiv fra Visma der f.eks. understøtter styklister.

Umiddelbart ville jeg forvente det vil være slut med nye posteringen efter 28/2 2018, men rent fakstisk synes jeg at FAQ siden beskriver at progammet vil være fuldt funktionsdygtigt ?

https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/demo/summa/FAQ

MVH

Niels Ansø
DAJOLKA

CONTRIBUTOR *

Jeg er også ærgelig over at Summa udfases, da det passer perfekt til mit behov. Iøvrigt har en del af mine klienter det også, hvilket ikke gør det nemmere.

Mvh

Karen-Lisbeth

CONTRIBUTOR *

Udfasniingen er kun for at Visma kan tjene penge.

For mig betyder det.

SummaSummarum entreprise version 139,- pr. md.

e-conomic med forringede funktioner og posteringer (op til 5000) 478,- pr. md.

Som Visma skriver i deres mail

Det har altid været Vismas målsætning at tilbyde vores kunder de bedste og mest fremtidssikre regnskabsløsninger på markedet

Det må jo være Vismas opgave at fremtidssikre SummaSummarum og nej

e-conomic er ikke den bedste løsning for deres kunder, men en dyr løsning.

Hvis man samligner de to løsninger, så må det være SummaSummarum man skal bruge ressourcer på, da det bedst løser kundernes behov, men Visma´s indtjæning vil jo så ikke være den samme som hvis alle suma brugere skiftede til e-conomic.

Mvh

Jørn

CONTRIBUTOR **

Gruppe på FB:

https://www.facebook.com/groups/273002419788735/

Summasumarum  videreførsel

mvh,

Torben

CONTRIBUTOR **

Det er ærgerligt at skulle bruge tid og kræfter på at skifte til et andet program.

Derfor er det en stor trøst, at programmet kan anvendes fremover. med de to begænsninger:

https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/demo/summa/FAQ

1. At vi ikke kan hjælpe dig, hvis der opstår tekniske problemer i programmet.
2. At der ikke kommer nye opdateringer i forhold til lovgivning eller systemopdateringer (Windows eller lign.)

Faktisk tror jeg at jeg kan leve med de to begrænsninger, og tilslutter mig gerne FB gruppen,

mvh.

Poul Anker Larsen

CONTRIBUTOR **

Hej

Jeg har anvendt Enterprise siden 2002 og er meget tilfreds med Summa og kan ikke umiddelbart finde nyt system som opfylder mit behov for et overskueligt system med lager og styklister. Der er en række forbedringer, som jeg har forventet at Visma nemt kunne lave, især efter at vi skulle betale abonnement, og jeg har også flere gange skrevet til Visma om mine forslag. Det har været helt tydeligt for mig at Visma ikke ønskede at forbedre programmet efter at de købte programmet af Stones.

Derfor er jeg meget interesseret i at "nogen" køber Summa og overtager Vismas kunder på dette formidable simple og No Nonce program.

Umiddelbart overvejer jeg selv at overtage programmet, som en forretningsudvidelse, da jeg selv arbejder med automation og programmering. Men det nemmeste er selvfølgelig at andre med de rette kompetancer gør det og gør det godt.

Mvh

Geo Sternsdorf

CONTRIBUTOR *

Hej hej.

Jeg har benyttet SummaSummarum siden 2012. Og jeg er super glad for SummaSummarum. Det opfylder alle mine ønsker og mere til, til et regnskabsprogram.
Jeg har ikke behov for flere avancerede funktioner i bytte for et meget dyrere abonnement.

Så vi må vel blot køre videre på sidst mulige version, så længe det kan lade sig gøre teknisk.

Der har (så vidt jeg husker) ikke været tkniske problemer med programmet i de år jeg har brugt det.

mvh Peter

CONTRIBUTOR *

Sv: **bleep** med support, udvikling mv. 2018, eller vil du gøre en forskel ?

Problemet er formodentlig, at selv om dit mål ikke er at være en konkurrent til Visma - så vil et levende SummaSummarum være en konkurrent til Visma.

Når Visma lukker SS ned, er det næppe fordi det ikke er lønsomt i sig selv - med 20.000 brugere (jeg ved ikke hvor mange betalende) skulle der nok være råd til en supportmedarbejder eller 2 (og en udvikler i ny og næ). Det handler simpelthen om at der er flere penge i at få folk over på Economic.

Kort sagt: En videreførsel af SS vil påvirke Visma negativt økonomisk, så du skal næppe forvente at de overdrager programmet gratis.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Re: **bleep** med support, udvikling mv. 2018, eller vil du gøre en forskel ?

Jeg talte med SS i går, og de siger programmet er funktionsdygtigt efter februar. Dog tager de forbehold for ændringer i Windows, som jo jævnligt opdateres.

CONTRIBUTOR *

Steennnnn! Så kan du godt smide skolebøgerne og komme lidt igang.

Vi er nogle der har tæsket rundt i Summa siden de første disketter,  blev tilsendt med posten Glad humørikon

Det må bare ikke slutte ;(

Jeg håber man kan køre videre uden opdateringer i lang tid, vi er mange der har købt programmet fra starten.

CONTRIBUTOR *

Hej

Jeg har også valgt at blive på SummaSummarum.

Har brugt programmet i mere end 10 år, og som andre skriver har jeg en forventning om at jeg kan forsætte med programmet efter at supporten er stoppet.

Med hensyn til om programmet vil virke på kommende Windows versioner, er det ikke til at sige, men i dag findes der mange virtualiserings programmmer, så det er en relativ enkel sag at lave en Virtuel Windows 7 til at køre Summa i, hvis det skulle blive et problem.

Esben S. Nielsen