Visma Website & Webshop
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Pludseligt opstået fejl i layout på webshop.

For snart en uge siden opstod der en fejl på webshop, hvor tabelvisningen af produkter i det layout der har sidemenu (plus versionen), har fået en forkert spacing, hvilket resulterer i at der opstår huller mellem produkterne i fjerede linje og fremad. Shoppen fungere, men ser temmelig sjusket ud og det er en fejl som ikke tidligere har været der.
Fejlen er der ikke på CMS siden, men kun den publicerede.

Support har som altid været særdeles hjælpsom og imødekommende – og de har også selv konstateret fejlen. Men af en eller anden grund er der åbenbart meget langt fra support i DK til dem der har med teknikken at gøre i Sverige. Således er det endnu ikke lykkedes at få udbedret problemet, ej heller at fremkomme med et estimat på hvornår det vil blive udbedret.
Jeg har tjekket flere andre hjemmesider der også køre med Visma webshop+ og de har alle sammen samme problem (både i DK og SE).

Nuvel, webshop løsningen fra Visma er jo ikke specielt dyr og måske man ikke kan tillade sig at ha’ alt for høje forventninger til support og stabilitet på den baggrund – men da den enorme mængde af tid man jo bruger på at sætte en webshop op (billeder, tekst m.v.), er den samme, uanset hvilken løsning man vælger, så mener jeg godt man kan tillade sig at være både utilfreds med og en anelse urolig over en løsning hvor der kan opstå pludselige fejl, som så ikke bliver adresseret øjeblikkeligt.

Generelt er jeg vild med Visma Webshop’s enkelthed og WYSIWYG interface, som er meget intuitivt – eneste problem er bare at p.t. er det nok mere et WYSINWYG interface…

Så please, få nu gjort noget ved det…

MVH.

Helge Abrahamson

http://www.esee.dk/

13 SVAR

Re: Pludseligt opstået fejl i layout på webshop.

Hej Helge,

Tak for dit indlæg og beskrivelse af problemet med visning af varer på visma Webshop.

Vores teknik arbejder på at få løst problemet og de er bekendt med at det ikke kun er i DK der er problemer, da der ligger sager fra de andre lande omkring samme problemstilling.

Vi beklager selvfølgelig problemet og håber på at det bliver løst asap.
/Nikolaj - Visma Support
CHAMPION *

Hej Nikolaj

Vil i så ikke også se på problemet med kundelogin i Summa+Webshop integration.
Jeg kan jo se at kundelogin er aktivt på Helge´s webshop på esee.dk, selvom den er koblet op imod Summa, så det må betyde at webshop har forbindelse til en database hvor den gemmer kundelogin data.

Ifølge jeres supporter Henrik Schytz var det netop en af udfordringerne, altså hvor skal webshop gemme kunderlogin data, når de ikke så nemt lader sig udveksle med Summa.

MVH

Niels Ansø

Dajolka.net

CONTRIBUTOR *

Kom nu venner…!

Nikolaj, kan du ikke ringe til de der Svenskere og høre hvad der sker... jeg sætter selvfølgeligt pris på at i håber det bliver løst ASAP, men det ville være ret fedt at få det der ”håber” ud af sætningen.

Vi holder p.t. nogle planlagte bannerannoncer tilbage. Vi har jo ikke ligefrem lyst til at se alt for sjuskede ud overfor nye kunder – så et estimat på hvornår i får løst det ville være ret fedt.

MVH.

Helge Abrahamson

@Niels

Jeg skal få kigget på login problemet med summa integreret mod vores Webshop.

@Helge

Sidste status på problemet med visning af lagerkategorienb er, Jf. vores udviklere, at de har fundet en løsning på problemet som forventes released en gang næste uge.

Igen kan jeg kun undskylde for den alt for lange vente tid - jeg skal sørge for at holde siden her opdateret såsnart vi får en ny status / løsning på problemet.

/Nikolaj

Så har vi modtaget en besked fra vores tekniker der har rullet en rettelse ud, så problemet med både "hullerne" i lagerkategorien, samt spacing mellem varerne er rettet.

/Nikolaj

CONTRIBUTOR *

Hej Nikolaj,

Fedt…. Så er vi tilbage til at være happy face :-)

Takker.

Hej Helge,

Velbekommen Glad humørikon

@Niels - Jeg har forsøgt at oprette inlogningsgrupper i min egen test version af min webshop med summa integration, dog kan jeg ikke umiddelbart se der skulle være nogen problemer (måske er din opsætning anderledes?).

Jeg vil meget gerne få undersøgt det korrekt så jeg tænker at få oprettet en sag i vores system - Kan jeg få dig til at sende beskrivelse af dit problem med indlogningsgrupperne til support-software@visma.com ?

/Nikolaj

CHAMPION *

Hej Nikolaj

Tak og OK, men du kan hurtigt få svaret her, i form af fejlmeddelelser fra Webshop + kontrolpanelet, når jeg for forsøger at gå ind under de respektive menuer:

A) Dit økonomiprogram understøtter ikke brugen af Indlogningsgrupper. Kontakt supporten for information om andre muligheder.

B) Dit økonomiprogram understøtter ikke anvendelsen af International handel. Kontakt venligst supporten for en løsning.

C) Dit økonomiprogram understøtter ikke brugen af Rabatkoder. Kontakt supporten for information om andre muligheder.

Så vidt jeg kan forstå, er det manglende adgang til Indlogningsgrupper, som spærer for afgang til de 2 andre, og manglende adgang til indlogningsgrupper, der låser Webshoppen fast til DANMARK, når kunderne skal afgive adresseoplysninger. Dvs. at hvis  kunder fra f.eks. Norge vil afgive en ordre, skal de undlade at skrive "Norge", eller skrive i et andet felt, samt de skal browse ned igennem samtlige fragtmetoder, som jeg har oprettet til Danmark og andre lande, før de finder fragtmetoderne til Norge.

Hvis Indlogningsgrupper fungerer på den måde jeg forventer, så kan jeg overfor en kunde fra. f.eks. Norge, vise priserne uden moms, og kun vise de fragtmetoder der er relevante for Norge. Du må gerne korrekte mig hvis det ikke fungerer sådan.

Jeg behøver ikke nogen forcromet løsning hvor alle data synkroniserer imellem Webshop og Summa, bare ordre oplysninger overføres som nu.

Håber det var klart nok forklaret?

mvh

Niels Ansø

dajolka.net 

Hej Niels,

Tak for fin beskrivelse.

Jeg får lige oprettet en sag på det (det er nemmere for os at skalere sager frem og tilbage).

Jeg holder dig lige opdateret på hvad jeg finder ud af.

/Nikolaj

CHAMPION *

Hej Nikolaj

Mange tak :-)

mvh

Niels

Hej Niels

Jeg har snakket med min produktansvarlig på Webshop+ samt udvikler på SummaSummarum som er nået til følgende konklusion vedr. webshop+ integrationen til SummaSummarum:

Grundlæggende understøtter SummaSummarun integration kun webshop, ikke webshop+, og lige præcis de features som du efterspørger her kræver sandsynligvis omskrivning af det meste af webshop integrationen, da det er funktionalitet, som er kommet til efter den eksisterende integration er lavet.

Det vil ikke være noget der bliver fixet i nærmeste fremtid, da fokus ligger andre steder.

Alternativet bliver derfor at fjerne integrationen til Summa for at få den ønskede funktionalitet, dette betyder at ordre fra webshoppen manuelt skal tastes i Summa.

Som nævnt ligger fokus på vores online systemer hvor der forventes at blive korrekt integration til Webshop+

/Nikolaj

CHAMPION *

Hej Nikolaj

OK, tak for svar.

Jeg synes bare ikke det lever op til jeres løfte om fortsat vil udvikle og supportere både Summa Summarum og Webshop - som var årsagen til at jeg turde give mig i kast med jeres webshop frem for et andet system. Jeg har jo nu brugt i hundredevis af timer på at sætte jeres webshop op. Men det har jeg sagt og skrevet til jer adskillige gange,

Har du en teknisk forklaring på hvorfor Webshoppen er låst til DANMARK - kunne i ikke fjerne det ? Det virker da meget mere forstyrende end den bagatelagtige fejl i listevisning i netop har rettet, som jeg ikke engang havde opdaget på min egen webshop?

god dag

Niels

Highlighted
CHAMPION *

Problemet med huller imellem varerne i tabelvisning er opstået igen.

mvh

Niels Ansø