for automatisk at få relevante produkter
for automatisk at få relevante produkter
Kan det virkelig passe at momsen ikke kan styres af en konto, men at der altid er et varenr ?
Jeg så Mettes spørgsmål og melder mig også i samme "klub", som efterspørger at momsen kan styres fra finanskonto.
Varenummer er ikke særlig brugbar for os der ikke bruger lagerstyring, for vælges et varenummer på en købsfaktura, så overskrives ikke alene linjens beløb, men også det som ellers kommer fra Autoinvoice og som vi bruger som posteringstekst.
Jeg må indrømme at det skabte rigtig store problemer og mange momsfejl for os at moms ikke følger kontoen på varelinjer, sådan som en gammel Navision/C5 bruger ville forvente. Vi blev så anbefalet at oprette "varer" for hver konto, som så tager rigtig momskode, men det skaber rigtig meget ekstra arbejde da beløbet og teksten overskrives.
MVH Esge Christensen CTO.
Hej Igen,
Desværre ikke. Når du bogfører en kreditorfaktura registrerer du hvilke varenumre der er købt. Disse er dem som styrer hvilke konti og moms der skal bruges. Du kan dog manuelt overstyre momsen på fakturalinien
hej Adam,
Jeg så Mettes spørgsmål og mleder mig i samme "klub", som efterspørger at momsen kan styres fra finanskonto.
Det vil sige: Hvis man vælger en finanskonto, skal Visma.net tage momskategorien fra kontoplanen som default - og ellers kan man overstyre den i bilaget. Når vi fx. skal bogføre en leverandørfaktura med hhv. hotelomk. og restaurantomk. fra samme hotel, er der jo 2 forskellige kontonumre og også 2 forskellige momskategorier. Og derfor er det ikke særlig gennemtænkt at momskategorien styres fra leverandøren.
Man kan jo også forestille sig at købe BÅDE telefoni og internet ved den samme leverandør - men det skal håndteres forskelligt mht finanskonti og moms.
Kunne være dejligt hvis I får denne funktion koblet på Visma.net
Kreditor. Når jeg bogfører en kreditorfaktura
Hej Mette,
Dette kommer an på hvad du er i gang med lige nu. Hvor er det i systemet du arbejder hvor du siger at momsen er styret af varenummeret?
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.