Mijn Communities

Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu Registreer u om communities te volgen en een snelkoppeling te krijgen in dit menu
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
CONTRIBUTOR ***

Artikelbestand exporteren/importeren incl. BTW en afronding

Deze vraag komt van detailhandel die werken met prijzen als 13,95 etc. incl. BTW.

De export/importmogelijkheid voor het artikelbestand is enkel gebaseerd op prijzen excl. BTW, dat kan op zich eenvoudig middels Excel berekend worden, maar leidt tot een afrondingsprobleem na het importeren. Uiteraard kun je dit handmatig weer aanpassen in het artikelbestand maar dat is tijdrovend.

Soortgelijk probleem bij een andere klant die 15 euro incl. BTW per couvert berekend, dit werd zakelijk gefactureerd (dus excl. BTW) en leidde tot een ongewenst afrondingsverschil. Omschakelen naar particulier of een extra regel voor betalingsverschil opnemen kan ook niet (berekening gaat dan uiteraard nog steeds fout).

Ik ben benieuwd hoe dit verwerkt/opgelost kan worden.

2 ANTWOORDEN 2
Highlighted
CHAMPION *

Re: Artikelbestand exporteren/importeren incl. BTW en afronding

Hier ben ik ook eerder tegenaan gelopen. Het probleem zit hem in de afronding (2 decimalen) volgens mij. Je houdt altijd een afrondingsverschil. Visma zal met een oplossing moeten komen.

CONTRIBUTOR ***

Re: Artikelbestand exporteren/importeren incl. BTW en afronding

Dat klopt Sander, dat is inderdaad de oorzaak en zelfs als je meerdere decimalen in het Excel exportbestand hebt kapt dat gewoon op 2 decimalen af. Mijn voorkeur zou zijn als het exportbestand beide prijzen bevat of veel decimalen achter de komma aankan waardoor de afronding goed gaat.